Mellan himmel och jord

Alla inlägg under mars 2010

Av Felix och Inga-Lill - 31 mars 2010 19:39

Matte kallade oss för tisstatter idag, bara för att vi gillade fiskbullar, det tycker vi är tassigt. Ok, vi gillar lax, räkor och all annan fisk oxå så vi är nog lite kattlika. Så matte hon tror att det är katt inblandad i våra gener, humf skulle vi väl veta visserligen jamar vi när det vankas fisk men det är ju så gott.


Nu må ni tro att det regnar här, det öser ner nästan som en regnsstorm, usch och vi som måste ut på kvällsrundan, husse får nog gå ut själv, för vi följer inte med. Idag har matte bakat bullar vi har varit med och kollat så hon gjort rätt och det har hon för bullarna smaka bra. Sen har hon planterat om stora gröna växter, en palm med smala blad och en bananpalmis. Nu undrar vi när det blir bananer på den för vi har en stor rackare i rummet, den täcker nästan hela fönstret och ändå står den på golvet.


Hoppas att ni inte flyter bort söder över för där skulle de ju bli översvimmningar eller va det heter.


Taxkramisar och en riktigt GLAD PÅSK!

Av Felix och Inga-Lill - 29 mars 2010 09:43

Va skådar mitt norra öga, snö och det i massor allting är vitt, fy katten. Det har säkert kommit en decci blötsnö i natt och det snöar fortfarande. Nu när det var så fint och marken börjat komma fram, så kommer det mera av den baskade vita varan. Nej, nu går jag i ide, som om detta snöoväder inte räckte, nu har husse och lillhusse dragit iväg till Falun och vi är själva med matte. Kan inte bli så mycket värre, matte hon fattar inte varför snön ramlade ner, för jag skulle ju inte med på resan säger hon.  Alltid när matte ska ut och resa så blir det antingen regnstorm eller snöstorm, busschauffören brukade skratta och säga det syns att du ska ut och resa.


Eftersom vädret är så kackigt så blir det en dag på soffan, matte kan fetglömma att vi hänger med på någon promenix. Illerson har redan gått och lagt sig och jag tänker göra detsamma, bara runt en sväng och se va ni haft för er.


Taxkramisar från er insnöade vän Hillman.

Av Felix och Inga-Lill - 28 mars 2010 10:32

bommade matte och hon tyckte att lillhusse kom upp tidigt men då sa husse att klockan är ju halv elva, nä sa matte men sen kom hon på att det ju var sommartid. Vi förstår oss inte på tvåbeningarnas idéer om olika tider för vinter och sommar, när det är ljust på morron går vi upp och när det blir mörkt går vi och lägger oss. Enkelt och inge krångel, fast sen blir det ljust dygnet runt och då sover vi när vi är trötta och går upp när vi vaknar.


Igår fick vi kyckling, mums va gottigt sen till kvällsfikat fick vi sockerkaka med blabär och vipsgrädde, ni må tro att vi mumsade. Matte är inte så dum, jag blev lite undersam när hon tog upp blabär ur frysen, men sen när vi fick smaka då kändes det som sommar. Ni vet när man hittar de första blabären och man kan mumsa ute i skogen.


Idag blir det någe med älgkött för det såg jag att matte la i kylen igår, mums då får vi smaka lite rått kött idag och kan släppa många sköna dofter till kvällen. Matte, se nu till att ta fram gasmasken i god tid!


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson

Av Felix och Inga-Lill - 27 mars 2010 09:05

Här har det regnat hela natten, så vi trodde att vi skulle ha en insjö utanför trappen, för när lillhusse var in och fikade igår kväll så var det en dm djup vattenpöl utanför huset. Ingen vattpöl kunde vi se när vi var ute, bara lite sand, is och snö. Vi tror nästan att Fru Tö har kommit till oss, hoppas att det fortsätter så vintern pyser sin kos.


2 plusgrader är det så chansen att våren är på väg finns nog i alla fall. Hoppas att ni har fint väder för även om det är milt så är det domba, så det syns nästan inget alls här. Jag tror att vi tar en dag på soffan idag, såvida inte matte får något tokryck.


Taxkramisar från er vän Hillman.

Av Felix och Inga-Lill - 26 mars 2010 18:17

Puh, va trött jag är, varit med matte och städat idag. Jag var ju tvungen att se till att hon torkade överallt och att fönstren verkligen blev rena. Nu börjar jag på att bli en riktig fena på att städa, men så jobbigt jag är alldeles slut. Jag har ju jobbat mera än matte för jag har sprungit fram och åter, hjälpt henne stryka gardiner, tänk om hon kunde stå still då i alla fall men icke sa nicke. Hon flådde så jag blev alldeles svett, var helt enkelt tvungen att gå ut på altanen och svalka av mig en stund. Det var så varmt inne så matte stängde av värmepumpen och öppnade altandörren på vid gavel. Åh, så skönt att gå där ute och snosa, både jag och brorsan var där och snosade och sög in vårdofterna. Nu har snön försvunnit i södersluttningarna igen men Kung Bore skulle komma tillbaka i morrn och jag som trodde att han gått och lagt sig den luringen. Jag förstår inte hur vi ska bli av med honom, är det någon som har ett tips, på hur jag ska bära mig åt?


Matte har i alla fall varit hygglig och bjussat mig på massor av maskar med smarrig krämfräs så med bacon. Sen fixade husse taxkulor och frolicar så nu är vi mätta och belåtna, till kvällsfikat blir det sockerkaka. Jag var med och kollade när matte gjorde den, bara så hon skulle komma ihåg alla ingreserna.


Taxkramisar från er vän Hillman, Illerson hälsar naturligtvis till er alla.

Av Felix och Inga-Lill - 25 mars 2010 17:31

Vi ska få vafflisar med vipsgrädde till kvällsfikat, det blir smaskens, för det tvåbeningarna åt till middag vill inte vi ha. Nån konstig soppa med ostmacka, mackan går väl an men soppan vill vi inte ha.


Här har varit aprilväder idag, först så snöade det sen kom det hälsovådligt regn och sen sken solen, för att sen bli mulet igen. Vi vill ha sol en hel dag så snön flyter iväg ner till Göteborg. Visst blir det lite kladdigt och smetigt ute på gården men matte har hängt upp en tasshanduk i hallen, som vi kan torka fotarna på. Ja, det blir nog matte som torkar men i alla fall, bättre än allt det där vita. Fast de lovade snö till helgen och jag antar att det blir så men då löser det upp det som frusit fast, kan man hoppas.


Hoppas att ni har vårväder runt om i landet och att era gräsplättisar har kommit fram från det vita kalla. Nästa helg är det påsk så nu ska väl alla mattar i hela landet feja så vi taxar och hundar inte har nånstans att ta vägen. Här skulle det bytts gardiner idag men eftersom det snöa och regna i morse så tappade matte bort arbetslusten, ni kan väl säga till om ni hittar någon lust som ligger och skräpar nånstans men tala inte om det för min matte för det är så mysigt att ligga på soffan och gosa med henne.


Taxkramisar från er vän Hillman.



Av Felix och Inga-Lill - 24 mars 2010 11:58

Till alla er som har mattar och hussar som har såna där tråkiga väskor, passa på nästa gång de kommer fram och markera på dem. Bara så att alla andra vet vem de tillhör, ifall mattar och hussar skulle komma bort för då vet de vart de hör hemma. Vi tror nämligen inte att det räcker med en adresslapp på väskorna utan det måste nog till någe mera.


Här är vädret bara grått och det har slängt en massa vitt på morgonen, blåser gör det oxå, så vi föredrar att slappa på soffan. Skönt att ha en brorsa och krypa in till när vädret inte är någe vidare.


Igår kväll fick vi temlor, det var smaskens men lite tassigt för vi fick inge inkråm utan bara bulle med vipsgrädde på. Det andra är för sött sa matte, helfisigt tycker vi.


Taxkramisar från era vänner.

Av Felix och Inga-Lill - 23 mars 2010 09:47

Vi har bestämt oss, vi ska sätta koppel på husse! För den luringen kom hem i söndags var hemma under natten och halva måndagen sen pös han iväg igen och kom hem sent igår kväll. När vi vill vara lösa säger alltid matte att en i taget för annars sticker ni åt olika håll men husse han kan pysa iväg hur som helst och då säger inte matte nånting. Fy va tassigt, husse han behöver inge koppel men vi måste ha, fy bubblan!


Idag snöar det igen, har väl ramlat ned en två cm men då har det bara snöat i ett par timmar. Visst det blir inte lika mycket som ni får i södra delarna men här är det fjäll och då är det en annan sorts snö.


Nu har jag (Hillman) ätit medikanin i flera dagar och nu börjar jag på att känna mig lite friskare men gäsp va  trött man blir. Det är rena sömnmedlet, jag börjar på att undra om matte har köpt rätt medikanin men det kanske ska vara så här.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards