Mellan himmel och jord

Alla inlägg under juni 2010

Av Felix och Inga-Lill - 27 juni 2010 19:47

Nu har matte haft lite bloggledigt under helgen, så nu måste vi bara ut och skriva lite igen. Vi har haft en lugn missömmer hemma vid, med god mat, lugn och ro. Här blev det fint väder först idag, för det regnade på missömmerafton och igår, idag blev det kalas väder. Så matte bjöd våran favokusin på mat, fläskfilé med potatissallad och stekta champinjoner, naturligtvis var det sallad till. Jag äter sallad men det gör inte brorsan bara röd paprika, för det tycker han är gott. Matte stekte fläskfile, extra åt oss som inte var kryddad, det var smaskens och så fick vi smaka mycket med mattes kusin, för hon är svag för oss. Härligt när det kommer främmat som gillar oss, då trivs vi.


Hoppas att ni oxå har haft en härlig missömmer med mycke go mat, massor av gottigt ska det va. Vi måste bara tala om att nu finns det taxvalpar på Zelmaas, 6 st föddes igår kväll, 2 hanar och 4 tikar. Ni hittar sidan under länkar, gå gärna in och titta för det är bild på taxarna, så sööööta och så småa.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson.

Av Felix och Inga-Lill - 24 juni 2010 16:46

Idag ska jag (Illerson) göra ett inlägg, husse är en riktig fisgubbe. Tror ni inte den stollen har stängt för så jag inte kommer ut på altanen och idag som det varit så härligt väder. Han har satt upp en konstig gardin som sitter fast, i fjol så kunde jag bara gå rakt igenom men det funkade inte i år. F-b gubbstrutt, ställa till ett sånt elände, lillhusse fick mäkta roligt när jag försökte stånga mig väg igenom gardin skrället. Vi fick naturligtvis vara hemma med lillhusse när matte och husse åkte till Sälen för att handla. Visst hade vi det bra hemma men det är alltid roligare att åka bil.


Jag (Hillman) håller med fullständigt med men husse och lillhusse drog iväg nu för en stund sen för det var möte på ett ställe. Bara 26 mil fram och åter, måste vara ett speciellt möte eftersom han kunde åka så långt. Fy bubblan vad vi är sura, inte ens frolicen smakade bra, jag åt men brorsan fnös ljudligt åt matte, nästan lite synd om henne som aldrig får följa med ut på kvällstid, men hon säger att det är mycket skönare att vara hemma med er.


Nu vill vi önska er alla en trevlig missömmer, för det säger matte om denna helg och hoppas att ni får något extra gottigt att äta. Här ska de äta sill, ägg och potatis med gräddfil men till kvällen ska det bli grillspett med fläskfilé om vädret tillåter en grillafton vill säga. Vi brukar få gräddfil med hårdkokt äggula inte blandat utan var för sig och det tackar vi aldrig nej till, så i morgon blir det nog en bra dag. Hoppas bara att vi får sol så vi kan äta ute på altanen men är det minsta tillstymmelse till moln då blir det innemat.


Missömmer-taxpussar i mängd till alla goa bloggare runt om i vårt avlånga land och i Frankrike förstås. Matte hälsar oxå.

Av Felix och Inga-Lill - 23 juni 2010 16:17

Nu har det varit två tråkdagar,  matte kutar ut och in och husse är ute och kutar med allehanda såsom biltvätt och liknande matte hon bakade bullar igår men idag då har gjort annat mänskligt tråk. Fortsätter det så här så  blir jag hispig. Visst vi får vara ute lösa men så fort som jag tänkt ta en vända då är matte där och motar in mig, fy katten va trött jag blir hon tycks veta vad jag tänker numera. Va man än kan anklaga matte för så inte är det lättlurad, nu måste jag helt enklelt klura ut något sätt att lura henne på så jag hinner någonstans innan hon hojtar. Det finns så många spännande saker som jag vill undersöka ifred utan matte eller husse i andra änden av ett koppel och nu när jag fått vara lite lös så har det passat mig förträffligt. Exempel på trevliga saker är en hög med stenar som det fräser om och sen har en övertäckt släpvagn som luktar gott undras om missen bor där, kan ju leka lite då. Sen har vi bygget på granntomten där det byggs om ett garage, säkert mycket spännande saker där inne som jag kunde rota nosa runt i. Har ni samma eländiga mattar som jag har, såna som ser allt när man försöker slinka iväg på egen tass? Ni kan väl berätta hur det är och om ni lyckats lura eran matte?


Taxkramisar från er vän Hillman.

Av Felix och Inga-Lill - 21 juni 2010 15:47

Vi vill gärna att det ska vara mera bröllop, för vi fick så mycket gott på lördagen. Kycklingfilé och sockerkaka med vipsad grädde och jordbubbssylt det ni grabbar och tjejer går inte av för hackor. Vi fick kakor på ettermiddan oxå så vi var helnöjda på kvällen. Matte var lite ur slag under gårdagen, då hon var uppe ända tills 3 på natten. Vi var oxå trötta med en matte som nattsuddar så blir det inte mycket sova. Igår slöade vi hela dagen men maten matte gjorde igår är vi inte nöjda över då det var kassler i ugnen och då får inte vi smaka ett endaste dugg.


Idag har vi varit till Malung men glömska matte hade inte kameran med sig pypiskt, det hjälpte inte att vi skällde och hade oss för hon glömde den ändå. Vi blev i alla fall inte avglömda utan fick hänga med på en biltur men nu är vi lite sletna, det är en lång tur ca 20 mil fram och tebaks. Så det blir nog en kväll i slöhetens tecken för oss båda och matte säger att hon ska ta det lugnt ikväll och inte röra sig nå mycket.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson

Av Felix och Inga-Lill - 19 juni 2010 09:33

Idag har matte lite brådis, för hon har aviserat att hon ska vara ledig från kl. 13.00, va hon ska göra, självklart ska hon se på bröllopet.  Så idag blir vi husses hundar hela dagen, matte köpte mat som kan göras i ugnen så hon slipper stå vid spisen. Det blir kycklingfilé till middag, hoppas att vi får smaka.


Vermaturen är lite bättre idag det är nästan 11 plus redan, det gillar vi och solen lyser mellan molnen och det är lite blå himmel. När vi var ute så spårade vi en hare, det är skojigt för den far runt som en tok och då måste vi göra samma sak. Hoppas att ni har bättre väder både i Sverige och utomlands, så ni slipper bli blöta i pälsen, för dä ä inte skoj.


Nu ska vi ut och kika va ni haft för er, sen ska matte greja lite innan hon bänkar sig framför TV:n.  Vi får väl oxå sända många gratulationer till Viktoria och Daniel på deras stora dag! Matte och husse gjorde det för 25 år sen, så de har klarat av det för länge sen.


Taxpussar från era vänner Hillman och Illerson

Av Felix och Inga-Lill - 18 juni 2010 08:24

Igår kväll var Åskar på besök, vi hörde inget men lillhusse kom in och drog ur allting, va sa matte är Åskar här, ja han går hårt. Då reste sig matte och titta ut, mot väster och i sydväst så blixtrade det jättemycket. Så igår kunde vi inte göra någon bloggrunda, får försöka med en snabbis nu i stället. Hörde att matte pratade om tortyrkammaren men jag tror inte det gäller oss.


Här är det nästan 7 grader varmt, humf varmt var väl att ta i, jag tycker det är kallt och så hällregnar det. Vart tusan tog sommaren vägen för här är den inte kvar. Hoppas att ni bloggare har mera sommar än vi har. Brorsan hälsar och tackar för kryapåhälsningarna det hjälpte, för igår åt han som en gris igen.


Taxkramisar från en blöt Hillman, brorsan är lika blöt och nu blir han väl sur igen.

Av Felix och Inga-Lill - 16 juni 2010 15:03

Idag var det två smitare, både matte och husse pös iväg in till byn, tro inte att vi fick följa med nädå icke sa nicke. Vi fick vajert stanna hemma med lillhusse, fast matte och husse var bara in och handlade så de var snart hemma igen som tur var. Det blir inte korv idag vi ska grilla för matte tyckte att vädret var perfekt för det, mums då blir det flintastek idag. Jag ser fram emot det hur det är med brorsan vet jag inte för han käkade ingen frulle idag, bara sover och vill vara ifred. Inte ens matte får klappa på honom, fast det kan ju vara för att altandörren stod öppen och då litar han inte på matte, kan bli pälsryckning, att han inte har behov av någon tror jag inte han fattar.


Hoppas att ni oxå haft fint väder, här har solen lyst hela dan men nu är det mulet men varmt och skönt. Jag har varit på altanen idag och snosat runt, jätteskönt massor av dofter och jag slapp snysa, för det gjorde jag jättemånga gånger igår, matte trodde jag blivit allergiskisk, det tror inte jag för jag snosade på ettermyror igår, fast det såg inte matte.


Taxkramisar från er vän Hillman

Av Felix och Inga-Lill - 14 juni 2010 21:30

Idag när vi släpade ut matte, allt för att hon inte ska soffa till sig, så försökte vi spåra men eftersom det är så blött ute så var det inte så lätt, kissen har nämligen vart här och sprungit igen. När vi sen skulle in så drog jag mig kvar allt för att husse startade upp mattes storbil, jag ville så klart åka en sväng men matte sa att bilen hade gått ut på datumet. Undras va hon menade med det, nog har vi hört om djuren i skogen som gått ut på datumet och mat som kan bli för gammal men att bilar kunde bli för gamla det kunde vi inte tro. Matte förklarade med att den inte var besiktad, humf vi blir besiktade av kossadoktorn han kanske ska besikta mattes bil oxå, stackars stackars bil som ska till den och få spruta för det brukar vi få, hihi.


Nog om stollerier i dag åt vi korv när matte gjorde stroganoff och igår åt vi fläskfilé, snacka om stora växlingar men vi fick i alla fall sockerkaka både igår och idag. Vädergudarna har hållit sig hela dagen och inte en droppe regn har fallit, så vi är ganska nöjda solen har visat sig på ettermiddan men det har inte varit så varmt. Hoppas att ni haft det varmare runt om i Sverige än vad vi haft, nu ska jag knoppa för det har varit en dryger dag med att hålla koll på en husse som varit ute och matte som sprungit ut och in hela tiden.


Taxkramisar från en mycket trött Hillman

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards