Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Rena mildvädret!

Av Felix och Inga-Lill - 6 december 2010 12:35

I söndags kom det mildare väder och vermaturen blev bara minus 7 idag är det minus 6, rena mildvädret, hihi.


Helgen har gått i vilans tecken med 27 minus i lördags så ville vi inte vara ute så länge, snabba vändor ut och in igen. Sen i söndags då var det allmän vilodag, matte har en regel att på söndagar lagar hon bara mat och diskar, allt annat får vara. Idag rullar det på igen, matte trätar på apoteket punkt se för deras strulighet. Mattes medikaniner skulle varit här i fredags men har fortfarande inte dykt upp, de har hamnat på en butik som ligger 4 mil härifrån. Hur kan man läsa så fel säger matte, vi trodde att de var läskunniga på såna ställen och matte bokstavera men det hjälpte tydligen inte. Nu ska de skickas med extra transport matte undrar om det hamnar i Jukkasjärvi denna gång, hihi. 


Vi har gottat oss både med mat och värme, massor av gos med alla tvåbeningar,  vi har busat och levt rövare så mattorna har legat i högar. Ingen som ser oss tror att vi är så "gamla", hihi. Skulle inte tro att vi tänker lägga av med buset än på ett tag, det är så jädrans kul att jaga brorsan runt, runt överallt.


Hoppsa att ni haft en bra helg med massor av mat och bus, hihi.


Taxkramisar från bröderna bus.

 
 
Aamor

Aamor

6 december 2010 18:12

Tack för er röst!
Vilka tuffa killar ni är som orkar hålla igång så mycket.
Tycker att er matte har en mycket sund inställning till söndagen.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

6 december 2010 18:56

Men om dom inte kommer tillrätta får ni väl gå ut i snön och spåra upp medikamenterna till matten! Sen blir hon så glad så ni får massor av sockerkaka tro rjag, med grädde till!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Marta

Marta

6 december 2010 19:29

ja ryggen och höfter och knäar är jättebra ut - fast hunden inte går

http://hundtrio.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 december 2010 20:24

Vad skönt att ni fått lite mildare väder hos er :) Då kanske ni slipper stå på trappan och kissa ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

6 december 2010 22:29

Skönt att ni fick en varm helg! Måste vara svårt att skicka kaninerna till rätt apotek när dom förmodligen hoppar omkring som yra höns. Jag jagade en kanin på morgonrundan, men det var nog inte eran mattes! Om det var det så ber jag om ursäkt, för då var det nog mitt fel att medikaninen inte hittade rätt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards