Mellan himmel och jord

Alla inlägg under augusti 2011

Av Felix och Inga-Lill - 31 augusti 2011 09:06

Igår kväll sa Lill-husse va sjutton är det som låter, det piper och väsnas. Nu i morse då såg vi vad som varit vårt nattfrämmat.

Den är satt på mattens paradhandduk, så vi kunde inte låta bli att fota den, klicka gärna så får ni se vad vi hade inne i natt. Ska be att få upplysa om att jag blev väckt stup i kvarten av denna odåga, fast lite söt är den ju, hihi. Det är andra gången detta händer, för vi hade en inne för några år sen oxå, men den lyckades matten få ut genom att släcka alla lysen utom i hallen, de flyger mot lysen. Något värre att få ut den på dagtid, så hussen tog resolut ned den däringa handduken och flyttade ut den på bron, där matten sen fotade den sötnosen men den glodde bekymrad på matten och sen flög den iväg till något mörkt krypin, hihi.


Vermaturen är inget att skryta över men vid första ettan idag så var det i alla fall 8 plussisar men då är det mulet här, lika bra det för då blir det inge kall väder. Nu ska jag ha fisinen så det blir hej så länge.


Taxpussar i mängd.  

Av Felix och Inga-Lill - 29 augusti 2011 16:57

Nu har jag varit riktigt dålig på att blogga det är inte lätt att få matten att skriva heller, fast jag tjatar och lever rövare. Fast jag ska nog inte klaga för matten har gjort det hon ska göra och sen har vi varit ute och promenixat. Hussen har varit ute och städat på gården, det kan man inte missa så jag har lyckats tjata mig ut många gånger, hihi.


Idag är det höst, det känns ända in i benmärgen, blåser svinkallt och är bara 12 plussisar, löven börjar gulna och det luktar så där som det gör på hösten. Jag kan stå hur länge som helst och vädra i vinden men matten den fryslorten säger åt mig "ska du bara stå här och snosa, så gär vi in för jag fryser" än sen då, hihi. Inget som bekymrar mig i alla fall, hon får skylla sig själv som går ut i sandaler. 


Hoppsa ni har haft en skön helg, här har varit av och till, i lördags var det varmt som bara den riktigt fuktvarmt och blåste milda vindar men sen blev det sån blåsa så det var tur att ha ett ankare med sig ut, hihi. Igår var det sådär regn som bara attan men dess emellan sken faktiskt solskrutten, hussen eldade gamla brädor så det kanske var det som fixade att det blev lite värme ute, hihi.


Nu ska jag försöka övertala matten att besöka er men det blir nog inte mesamma för hon hade visst nåt hon skulle göra först.


Taxpussar.


Av Felix och Inga-Lill - 26 augusti 2011 18:43

Idag har det varit härligt väder fast mitt på dan tog jag siesta, för då var det attans varmt ute på altanen, 39,4 plussisar. Det blev lite för jobbigt men matten hon förstår i alla fall att jag inte orkar gå någe så vi gick bara ut, för en etta när det var som varmast. 


Matte och jag var själva idag igen för hussen och Lill-hussen åkte till Borlänge för att hämta ett paket som annars inte skulle kommit förrän på tisdag tidigast, det är så när man bor på landsbygden. Det är ju inte riktigt samma sak att bara vara med matten men i brist på bröd, ni vet, hihi.


Kasper tyckte att jag var berest och nog är jag det allt, när jag var yngre var jag ute och åkte stup i kvarten, ibland var vi till Stockholm ett par gånger i veckan. Matten drev företag på den tiden och så hämtade vi datorer i Stockholm, jag var till Halmstad en gång oxå, jädrans så roligt att åka bil. Det har jag gjort sen jag var pyttis och det har jag tänkt fortsätta med ett tag till, utom när det blir så varmt som idag för då trivs jag inte i bil.


Nu ska jag luta ikull mig på soffan men först ska jag ut och se va ni haft för er, goa bloggnissar och nissor, hihi.


Taxpussisar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 23 augusti 2011 17:07

Infektionen som jag fått vill inte ge med sig så vi ska köra en vända till med ny medikanin, så får vi se hur det går. Idag har jag varit utomlands men jag behövde inte åka till veten, för de var så snälla så de ringde in medikaninen till apo-teket inne i Trysil. Så jag fick mig en biltur in i Norge, bara 4 mil enkel resa så det va ingen match, sen var matten in och köpte solbärssaft, som hon gillar.


Igår fick jag korvstroganoff på käket rätt så gott men inte går det upp emot kycklingbröstet som serverades i söndags. Idag var det godare nötfärsbiffar, mumsigt värre, visst får jag gott käk men jag får allt lov att äta taxkulor oxå, så tro inte att jag bara kalasar gottigheter. Nu efter maten så lurade jag matten och hussen, lös och på egen tass kan det bli så. När jag varit ute och gjort ettan så sprang jag ned för den yttre trappen, ner på gården, låt han gå sa hussen han ska säkert göra en tvåa. Hihihi trodde hussen men det hade jag inga planer på, jag bara satte av rätt ut i höggräset och inte sjutton blev det nån tvåa nä bara en massa ettor, det gäller att skynda sig med att snosa runt för matten är tyvärr inte lika lättlurad, hihi.


Hoppsa att ni haft det gottigt idag, för här uppe har solen lyst och vermaturen har hållit sig runt 20 plussisar, jätteskönt att kunna vara på altanen utan att bli blöt, hihi.


Taxpussar.

Av Felix och Inga-Lill - 21 augusti 2011 16:57

Vi blev bara själv till igår kväll, men idag är vi själva igen fast nu är Lill-husse hemma. Hussen han stack iväg i morse tidigt för det är bjännjakt idag, han lär inte se någe för jag är ju inte med, hihi. 


Måste berätta vad jag käkade i fredags, matten åt stekt bacon men jag fick bara smaka en lite smula men hon hade sparat fläskstek åt mig så det skar matten i små bitar och la på mina taxkulor, smarrigt vill jag lova. Sen när hon fikade på kvällen så gjorde hon mackor med skinka och ost, gissa vem som åt skinkmackan, helt rätt jag förstås. Igår så fick jag räkor, mumsigt bland det bästa som finns, det luktar så otroligt gott när matten rensade så jag kunde inte hålla mig utan lät nog mest som en misse, är jag rädd. Naturligtvis så skalade matten räkor åt mig så jag fick såna på käket och lite jasminris, för matten åt heta chiliräkor med ris och det fick jag inte smaka.


Idag står det en hel kyckling i ugnen och då vet jag vad det blir för söndags middag till mig, hihi.


Här kommer en bild på mig och min brorsa som min uppfödare skickade, det är oxå hon som tagit bilden, heder åt Kerstin på Zelmaas kennel som har tagit så många foton på mig som valping.

    Tyvärr så är Herrman ute och springer på de sälla jaktmarkerna, för han finns inte med längre men jag tycker att han platsar bra här i bloggen ändå. 


Nu har inte matten tid längre för hon ska göra gräddsås till pippin, smarrigt värre.


Taxpussar i mängd. 

Av Felix och Inga-Lill - 19 augusti 2011 20:25

Idag har det varit snurrigt till tusen, först i morse var matten ut med mig tidigt som attan. Sen for hon in i tortyrkammaren som en virvelvind, hussen kom upp och såg helt slut ut, var nog för att matten var så tidigt uppe. Jag fick käk som jag slukade i vanlig ordning, sen for hussen iväg ut med mig, det var fasligt va brådis det var idag då, tänkte jag. Rätt som det var så sa matten vill du åka bil och visst jag hänger alltid på när det gäller bilåka. Den här gången blev det en snabbis ner till Sälen, jag kände mig lite blåst men matten var in på Husdjursboden och köpte käk till mig och en godispåse med lever sticks, hihi. Sen for hon runt i såna där tråkbutiker som har en skylt med en överstruken hund, mat i flera kassar kom hon ut med. Tebaks över fjället bar det i en rasande fart, väl hemma igen tog matten rätt på alla gosaker hon köpt, stoppade i kyl och frys. 


Matten dukade bordet för en brunch, vi brukar ha det på lördagar men idag är det ju bara fredag, så jag blev lite fundersam. Lill-hussen kom in med en massa grejer en väska med några prylar i, hmm. När vi käkat så började hussen plocka ihop ännu mera prylar, va sjutton är det fråga om men sen förstod jag hussen och Lill-husse skulle åka bort. Nej, nu blir jag snart förbenad vem skulle jag vara hos då, fast det blev som vanligt matten och jag själva igen. Fast det är inte så dumt, för matten brukar bjuda på nåt extra gott till kvällen. Så blev det nu oxå hon fixade skink- och ostmacka till sitt kaffe, gissa vem som åt mesta av mackorna, jag förstås, hihi.


Så nu är vi gräsänklingar matten och jag, himla skönt för matten har all tid i världen för mig, bara mig ingen som kan tjata om något så bra som jag kan, hihi. Hoppsa att ni har det braigt runt om i landet och utlandet med för den delen. Tack för alla som sköna kommentarer från er som tittat in här.


Taxpussisar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 18 augusti 2011 10:02

Hej go vänner, nu har matten haft sin sidomester och jag får blogga igen, jippi. Jag mår av och till som jag förtjänar säger matten, ibland är jag pigg som en mört och ibland är jag mindre bra men va sjuttsingen begär man åldern tar ut sin rätt.  När du inser att du inte är någon unghund då blir det bra säger matten, för ibland så busar jag och springer som en tok, det straffar sig alltid tyvärr, för jag gillar att kuta vettlöst.


Jag lovade er lite bilder från Näsdagen, där jag var och strosade runt massor med tjejer och andra killar var det där, här träffade jag en bussig kille som heter Sigge, inte att förväxla med allas vår svamphund, hihi.

   

Jag var inte så intresserad av honom men han var jättenufiken på mig, det fanns mycket mera skojsigt längre bort, om ni klickar på bilden så ser ni en varubil, där såldes det korv och brattburgare. Matten den hedersknyffeln var och köpte grillad korv som jag åt upp nästan hela, matten fick nöja sig med brödet, det gäller att förse sig och så får inte tvåbeningarna bli för tjocka, hihi.


 Här håller en görtrevlig tjej mitt koppel, hon är jättesnäll och gillar hundar väldans mycket. Tjejen heter Julia och hon berättade att hon hade både en stor och en liten hund hemma hos sig. Det märktes att hon var van med hundar för jag kände mig heltrygg hos henne. Här skäller jag för full hals matten försökte hyssja mig men det lyssnade jag inte på, för jag såg massor med tvåbenskompisar som jag ville hälsa på, hihi.


Det här är nog det roligaste jag gjort i sommar om man bortser från Vansbrosimningen för den var görhäftig. Jag har åkt bil både till Malung och lite varstans, men som vanligt så hade inte matten kameran med, vi har sidomester sa matten ock sa jag. Det är ju för fasen då man ska fota eller.... ja, ja matten hon är som hon är. Jag har i alla fall varit och hälsat på mattens favokusin och där fanns massor av spännande dofter, hästarna som går ute på ängen och betar, alla hundar som varit där och hälsat på. Tänk om man kunde få träffa dem, ja hundarna för hästar är jag inte så intresserad av, nu får inte jag följa med in till kusinen någe mera för där kommer att vara en tik som höglöper, hande varit perfekt för mitt vidkommande men det tycker inte matten, hihi.


Hoppsa att ni haft en braig sommar, här har det ju varit lite si och så med den saken, fast det har varit rätt skönt med altandörren på vid gavel så jag har fått gått som jag velat, visst matten hade ju en mygggardin i vägen men den är det bara att gå rätt igenom, hihi.


Taxpussisar i mängd till alla glada bloggare och till ljuvliga Julia förstås.

Av Felix och Inga-Lill - 4 augusti 2011 14:20

Matten har beslutat att ta en paus i bloggandet för hon har väldiga samvetskval, för att hon inte hinner med att skriva åt mig, ute hos alla goa bloggare, jag har protestat men det har inte hjälpt. Visst jag förstår henne, hon kan inte vara överallt och hinna allt, hon är ju för böveln ingen bläckfisk heller. Så hon får som hon vill, jag hade ju lovat lägga in bilder men husse har dem i sin bildgrunka och han har skruvat med bilen i några dagar. Bytt fjädrar, stötdämpare, lagat rost och gud vet va, naturligtvis så fick jag inte hjälpa till, jag ger mig den på att hade jag varit med så hade han varit klar för länge sen. Så jag får vackert vänta tills han behagar tömma bildgrunkan, sorry go vänner men så är det.


Matten har massor av saker att göra, sen passar och sköter hon ju om mig oxå, dygnet runt så det blir inte så mycket sömn. Hon säger själv att hon ska vända på speglarna, för hon vill inte se den där trötta personen som stirrar tebaks på henne, hihi.  Jag är lite bättre men inte riktigt som det ska vara, så matten "sover" vidare på soffan, skönt att hon finns där när jag behöver henne.


Jag ska försöka tjata mig till ett besök hos er någon av dagarna men jag kan inget lova. Här blir det i alla fall stängt tills matten är i fatt med sina göromål, så ha det så gott mina goa vänner.


Taxpussisar i mängd.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards