Mellan himmel och jord

Alla inlägg under juni 2012

Av Felix och Inga-Lill - 27 juni 2012 20:17

Hej igen, ja nu är det inte en dagblogg utan mera en slö veckoblogg, det hinns inte mera tyvärr. Fast här kommer en uppdatering om vad jag pysslat med sen sist. Ja, på självaste messömmerafton var vi hemma, det blev jämmenmulet och bara gråväder, så då tyckte matten att det passade bäst att stanna hemma, kallt som attan var det med. Lördag då ni grabbar och tjejer, då fick jag verkeligen roa mig, riktigt kungligt.

 

 Har ni sett vicken prinsessa jag träffade, Mitzy von Höök, jistanes va snygg hon är, synd att man bara är en liten valping, hihi.


  Först så morrade hon åt mig och talade om vart skåpet skulle stå, sen lekte vi som sjutton, jistanes va det går, först hade vi koppel på men hussen orka inte springa så fort, så jag fick vara löser.


  När tjejer trätar på mig, ja då har man hundvett att lägga sig ned, fast allt var bara på skoj, hon var inte alls arger bara lite, hihi.


  Här försökte jag studsa henne men det var prexis som om hon kunde läsa mina tankar så hon hoppade baklänges, hihihi.


 Så här sluter blir man efter en sån springmarsch, vi kutade säkert en hel timme, det tar på en ska jag be att få tala om.


 Vi hittade något som luktade så gottigt men vad, det blir min och Mitzys hemlis, hihi.


Ni kan ge er den på att jag var sluter när jag kom hem, somnade som om någon slagit mig i skallen, var trötter dagen efter med och hade ingen större lust med bus. Synd att Mitzy inte bor här, hon var bara här på besök och det är jättelångt hem till henne men hussen har halvt om halvt lovat att vi ska åka och hälsa på framöver, hoppsar att det blir så.


Nu förstår ni nog att både söndag och måndag gick i slöhetens tecken, i går var jag med hussen och besiktade husvagnen, där var en besiktningsman som gillade mig helskrapt och sen träffade jag och matten ett par små tvåbeningar, jätteskojsigt. Matten och hussen var in och handlade och matten köpade jolgubbar, som jag gillar jättemycke, sen köptes det sommarblommisar som matten har plantat idag, hihi.


Idag var vi till Sälen, hussen köpade tuggisar till mig, flera stycken så jag har att välja på, det var meningen att vi skulle in till bästa kusinen ikväll men jag var för busig som matten uttryckte det. Så hon fixa en kartong åt mig med godis i, helhäftigt men hon är lite tassig för hon tejpa igen den, får man verkeligen göra så?


Ska försöka att kolla in vad ni gjort sen sistens men vi får se hur mycke jag hinner innan jag ska gå och sova, för eftersom jag är liten så får jag inte va uppe så länge på kvällarna. Matten säger att jag behöver sova om jag ska orka busa i morrn med, hihi.


Russelpussar i mängd.






Av Felix och Inga-Lill - 23 juni 2012 08:57

Som ni kanske minns så hade Hillman en syster som hette Härja, jag la ut bilder på henne för inte så länge sen. Idag kom beskedet att hon hade somnat för gott, igår morse på självaste midsommarftonen. Hon blev i alla fall 16 år, den sista maj men tyvärr så lever inte ens taxar i evighet. Tänker på dem som har mist en underbar familjemedlem och tillika kompis.


Inga-Lill

Av Felix och Inga-Lill - 22 juni 2012 09:27

Nu när jag kollade min blogg i morse så fick jag till min fasa se att hon glömde bilderna från igår, när jag kom hem från Malung, för då blev det bus av högsta klass, hihi.

  Då skulle här jagas sopkvast, jätteskojsigt att jaga den rackarn, lite suddiga men mattens bildgrunka är inte så snabb men ni får hålla tilll godo ändå, hihi.


  Fast här blev det omvänt, den rackarn började jaga mig, tvi attan, bäst att rusa iväg. Som ni ser så är det fullt ös, hihi.


Missömmerafton, ja det är ju morron än vad jag vet, hihi. Solen lyser i alla fall och jag har lurat ut hussen några gånger, hihi. Bäst att hålla fart på tvåbeningarna så de inte soffar till sig, jag tycker att de blivit lite breda om baken sen jag kom hit, hihi. Som sagt var solen skiner men det är inte jättevarmt än i alla fall, bara 17,3 plussisar i skuggen, fast det är inte bara förstås, fast det drar lite kallt än här uppe, kanske för att snön ligger kvar i skrevorna på fjällen. Här uppe är det flera fjäll men det vet väl ni som åkat skidor och bräda här, hihi.


Nu har jag nyss varit ute och samlat på bråte, kottar, vitmossa och pinnar, brukar bli fulla truten på en promenix, ska be matten ta en bild på hur jag plockar grejer när jag är ute, hihi.


Ni får ha en skön missömmer, messömmer eller midsommar som det egenteligen heter, hihi.


Russelpussar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 21 juni 2012 21:36

Vi är rysligt dåliga på att blogga i det här huuuset, hihi men vi gör så mycke annat så det blir lite snålt om tid och sen har matten ont i nacken och det är baske mig inte mitt fel, hihi.

  Här är jag på promenixen under Järna marken, inga stånd i närheten men det får duga ändå.


  Här köpte matten blomster, jättefina som jag har passat på att nafsa i när matten tagit in dem för natten, för här uppe är det nästan minus nattetid.


  Jaha, här är beviset jag käkar glass i stora lass, hihi.


  Här ser ni min berömda anka, men matten säger att det är en and strunt samma det är min anka och därmed så jämt, hihi.


I söndags var vi hemma hos matten bäst kusin, ja det där med bäst har jag lagt till för hon bjussar alltid på någe gottigt till mig och sen plockar hon fram leksaker pipar och sånt så jag får leka. Sen på måndagen då hade min älsklings Lillhusse smitigt innan jag hann vakna, han var puts väck och som jag leta och tjöt, för att han aldrig kom in och käka frulle. Han och jag brukar busa väldans mycke, när jag kom ut såg jag att en av bilarna var borta och då fatta jag han hade åkt iväg utan mig. Matten sa att han skulle till det däringa sjukahuset i Uppsala, så han kommer sen. Det där ordet kommer sen är ett vitt begrepp, det har jag börjat fatta, för han har baske mig inte kommit än.


  I tisdags så var vi till Falun, för hussen skulle dit på ett möte, matten passade på att springa runt på Kupolen i Borlänge medan jag och husse tog en promenix. Sen föreslog matten att vi skulle äta på MAX, inte mig i emot sa jag, man kan väl inte tacka nej till hundburgare heller, hihi. Här tar jag och hussen en välbehövlig promenix efter käket, hihi. Jag måste erkänna att jag var lite trötter när vi kom hem, för klockan hann bli tjugi i tolv på nattkröken, hihi.


  Igår var vi och hälsade på en jaktkompis till hussen och gamla kompisar till matten och där fick jag träffa de här tjejerna, två gråhundar och en jämte, Isa, Aja och Bessie.


  Här har ni Bessie, jättesnäll och mysig, hihi.


  Tjejer kan gapa de med, hihi. Det är jätteskojsigt med stora hundar men Isa blev sur och morrade åt mig men då fick hon veta vart skåpet ska stå, hihi. Hon fick världens blåsning av mig så liten jag är, hihi.


  Jag har badat i sjön och här är beviset, jätteskojsigt men inge vidare varmt, det är en kallkälla som kommer upp i den här Görtjärn, säger matten, så det är egentligen ingen sjö, hihi.


Idag har vi varit till Malung, käkat biggaråiser jättegottigt och sen bjussa matten på en jolgubbbe när vi kom hem, hihi. Det har hänt så mycket den här veckan så jag är alldelses slut, hihi. Hoppsar att det blir en lugnar vecka, för nu är jag helt sluter, ska snart gå och slagga så jag orkar hålla gång på tvåbeningarna i morrn med. För då är det ju sjävla missömmerafton, med allt vad det innebär. Blir det finväder så åker vi nog in på Näset en sväng, annars stannar vi hemma och pysmyser, hihi.


Ni får ha en skön missömmer alla fyr- och tvåbeningar!


Russelpussar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 15 juni 2012 19:02

Inte sjuttsingen har vi haft mera tid den här veckan, den har bara flugit iväg på allt mellan himmel och jord. Igår for vi iväg till Orsa, bildgrunkorna hemma förstås. Fast idag har den varit med men eftersom matten skulle fota så inte fasen blev det flera för det. Ja, jag har i alla fall varit på Guldmarkand i Dala-Järna, jätteskojsigt där jag träffade massor av kända och okända människor som ville hälsa på mig, så klart de fick. Sen träffade jag en jättesnäll, stor jämthundstik åh vicken härlig päls hon hade. Fast jag träffa en elaking också, en sån som jag fast mycket elakare så han fick sig en blåsning, för morrar de och skäller på mig, ja då morrar jag och skäller tebaks, hihi.


Jag fick ett ben av hussen och en anka i nåt mjukt, lurvigt av matten, härliga tvåbeningar som jag bor hos, kall grillkorv av matten och sen bjöd de mig på glass, såna där kulor i nån konstifik strut, jättesmarrigt. Bilder kommer i morron, för matten är helt slut, för det blev i alla fall drygt 30 mil fram och åter, igår blev det ca 32 mil. Tvåbeningarna kan ju inte sova som jag gör när jag åker bilen, hihi.


Till mina valpkulor fick jag brynt köttfärs, först fick jag rå den är jättegod, för den kommer från närodlat kött, matten köpte den på slakteriet i Dala-Järna. Tänk va käket blir gottigt när man får brynt köttfärs iblandat, hihi.


Så det få bli hej med er så länge, ska försöka att besöka er i morron, för nu ska jag tukta färdigt hussen, hihi.


Russelpussisar.

Av Felix och Inga-Lill - 11 juni 2012 18:57

Matten har haft lite sidmester och jag med förstås, hihi. Förra söndagen var vi och skulle hälsa på valpisar men då var de inte hemma, men på vägen dit så fick jag se stora fyrbeningar som var på väg till sommarbetet.

Lite svårt att fota från bilen, men det syns nog vad det var för ena rackare om ni bara klickar på bilden.


När vi kom ner dit vi skulle så var det flera fyrbenta i hundgården, som gärna ville hälsa på mig, hussen matade dem med godis. För vissa av dem är hans jaktkompisar, hihi.

 


Sen på tisdagen blev det upp tidigt på morgonen och avresa till Falun, där hussen och jag tog en promenix och sen träffade jag en häftig tvåbening, hihi.

När hussen var på mötet tog jag och matten en promenix men utan bildgrunkan, för hon hade fullt sjå att få mig att gå med koppel, det var riktigt läskigt, för det var så mycket trafik mellan husen och jag blev så rädder, Jiiip jiiip, var allt jag fick ur mig innan jag landade på mattens fötter. Då tyckte matten det fick räcka med miljöträning så då gick vi och tittade på några barn som spelade fotboll, det var mycket lugnare och inga stora lastbilar som dundrade förbi oss. Sen åkte vi vidare till Jularbo men där blev inga bilder tagna, sen tebaks till Falun för att lämna lite grejer och sen hem. Fast först var matten och hussen in på en jättebutik och handlade, lite godis till mig blev det oxå, hihi.


I torsdags var vi till Dala-Järna, för hussen skulle på ett möte, där träffade jag en trevlig Westie men naturligtvis hade matten glömt bildgrunkan så det blev inga bilder, jycken var en jättesnäll farbror och jag hade gärna velat leka med honom jättelänge men hans matte skulle hemåt.


Sen i lördags då var vi till Vansbro, för det var kurs i Civil, klart att jag skulle med och träffa en massa människor och kanske en och annan hund. Hussen hade fullt upp för det hade varit inbrott, så polisen kom och allt var bara rörigt, så jag fick vajert sitta i buren som en annan fånge.

Då passade jag på att lipa åt allihopa, tänk det hjälpte för sen fick jag komma ut och hälsa på en massa trevliga tvåbeningar, förresten så träffade jag en hund till Kalle, en stor Briard fast han var oxå jättesnäller, tyvärr så finns det inte bildbevis på det heller, jag ska se till att de skärper sig till nästa gång som vi träffas, för det kommer att bli fler gånger.

  Här hälsar jag på hans matte i alla fall, hon var jättesnäller och jag vet att vi kommer att träffas många gånger. I alla fall så var det massvis med tvåbeningar som var där och matten säger att jag kommer att träffa alla igen när det blir Vansbrosimning för då ska jag visst vara med, ja inte simma men ändå. Jag ska rekrytera med matten, det kommer att bli fishäftigt, får se om vi träffas innan dess oxå, osmöjligt är det inte, hihi. (När ni klickar på bilden så ser ni mitt nya fräsiga koppel, för matten tycker att det är bättre än drautkopplet som vi använder här hemma.)


De här resorna tar på en, först upp jättetidigt på morgonen sen ner i knoppelådan sent som attan på kvällen, visst är det kuligt att hänga med men tidiga mornar är inte min melodi, för jag sover gärna till nio på morgonen i alla fall inte väckning före halv nio. Hussen är en störig typ, för i morse väckte han mig vid åtta-tiden, jag som var så jädrans trötter efter allt jag gjort de sista dagarna.  


Hoppsar att ni inte är allt för suriga på mig, för att vi har både varit dåliga på bloggen och dåliga att besöka er men vi får försöka bättra oss.


Russelpussar i mängd. 

Av Felix och Inga-Lill - 2 juni 2012 08:44

Det är så mycket som tvåbeningar ska hinna med så jag får vajert vänta på min tur, fast igår var jag utomlands och snurrade. Jag var till Drevsjö med mina tvåbeningar, för jag skulle till vetronären, helmysigt ställe men ack så kallt, bara 1,2 plussisar, tur att man hade en varm famn att krypa in i, men inga bilder blev naturligtvis tagna, för matten säger att det varit bilder därifrån förut i den här bloggen. Nu har jag fått de sprutisar som jag ska ha på ett år i alla fall, så nu är jag färdig, hihi.


Sen var vi in till mattens kusin och hälsade på, det var en tant till där som inte kunde motstå mig, hihi. Tanterna började prata om att de skulle nog ha skaffat sig varsin hundvalp, för så roligt hade de inte haft på länge. Jag charmade förstås både tanter och en mysig farbror, som jag hoppade upp i knäet på, hihi. Sen fick jag låna en pipleksak, jätteskojsigt och sen bjussa kusinen mig på ost, det bästa som finns, hihi.


Så igår kväll var det fredagsmys med räkmackor här, matten fick nog inte så mycket räkor på sin macka för vi delade broderligt, hon fick äggen och kletet och jag åt räkorna, hihi. Mumsigt värre men nu ska matten ta sig en mugg med te och ostmacka och då måste jag bara hänga på, hihi.


Soliga russelpussar!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards