Mellan himmel och jord

Alla inlägg under juli 2012

Av Felix och Inga-Lill - 24 juli 2012 16:57

Här har hänt massvis med saker både bra och dåliga, i fredags då var jag så busig att matten fixade en tom hushållsrulle med godis i, men fiskärringen tejpade igen båda ändarna, så jag fick verkligen slita som bara den för att få upp den.

  Här kan ni själva se att det vart jobbigt, hihi.


Sen på lördag höll det på att gå riktigt på tok, matten och hussen åt vindruvor och jag ville smaka. Vare sig matten eller hussen visste att vindruvor är riktigt farligt för oss hundar, ja russin är prexis lika farligt. Vi kan nämeligen få njursvikt och dö, jag blev jättesjukig så matten fick ringa till veten i Norge. Han gav matten order att vätska upp mig ordentligt och jag som inte vill dricka så mycket vatten, matten löste problemet med en sked med en pip i ena änden, 8 ml åt gången, kan säga att det blev massvis med skedar och jag kissade överallt bokstavligen. Först hade jag jätteontigt i magen och det rann ur bakdelen, sen kunde jag inte kissa och det gjorde jätteont det med men när matten vätskade upp mig då kunde jag kissa i floder. Veten sa att om jag blev sämre så skulle matten komma in med mig men han tyckte att jag hade ätit så några så det skulle nog gå bra, det är ordet nog gjorde hussen och matten lite hispiga. Jag fick massor med vatten och blev tvångsmatad med filmjölk, teskedsvis hällde matten fil i munnen på mig men jag blev frisker och nu är det fuller fart igen. Så nu hoppas jag att alla som läser det här inte ger sina hundar vindruvor eller russin för det är jädrans farligt, fast ni kanske visste det redan. Matten och hussen hade aldrig hört det, för en hund som de hade för länge sen var helt galen i vindruvor och russin och han blev aldrig sjuker men det är visst jättefarligt och många hundar har dött av det.


  Så på söndag då var det storstädning här, hussen tvättade mattan och jag hjälpte till, hihi.


 

Det är en jädrans kulig apparat med vatten i och det som jag gillar så mycket men det var nåt mera som hussen sprutade ut, så jag fick vajert hålla mig undan, för när jag blev för intresseade så flyttade matten helt sonika undan mig, hihi.


  Här bjussar jag matten på ett hugg, men matten bara skrattade för jag har blivit lite gles i truten, hihi. Jag har tappat nästan alla hörntänder och nu är sista vassa tanden på väg att ryka, min kroksabel som jag monterat in i både hussen, Lillhussens och mattens armar samt andra kroppsdelar, hihi.


  Igår hade jag jädrans så roligt, ser ni va blött det blivit på altanen och ändå så regnade det inte alls, hihi. Vattskålensom jag har ute är jädrar så rolig att dra med sig för då skvimpar vatten ut, hihi.

 

Det är mycke vatten i en sån här skål, får se om vi kan lägga upp en filmsnutt som hussen tog idag när jag hade prexis lika skojsigt, hihi.


Nu är jag lite trötter för jag har badat på det här viset två gånger idag och så sprang jag in i tortyrkammaren när hussen duffa, jädrar i min lilla låda va blöt jag blev, hihi.


Russelpussar i mängd.


Av Felix och Inga-Lill - 19 juli 2012 16:30

Jag måste bara skvallra om vad jag fick på mina kulor idag, bara för att jag tappat en hörntand så tyckte hussen att jag skulle få nåt extra gottigt. Hussen fixade tonfisk på mitt käk, åh om ni bara visste va gottigt det var, kulorna försvann de med för jag orkade bara inte putsa av fisken, hihi.


Här är det som vanligt regn, regn och åter regn, bara 12 plussisar så jag skulle inte klaga om vi fick lite mera värme, sådär en 18 plussisar skulle inte skada. Jag skulle gärna vilja bada i sjön innan det blir vinter igen, så många kompisar som visar att de badar och jag har bara fått prova lite lätt när det inte var så varmt i vattnet, fast det är det inte nu heller. Om det varit en normal sommar så hade jag kunnat bada i Tandån säger matten men nu är det lika mycket vatten i den som vid vårfloden och då går det inte, så var det med det.


Nu ikväll så har jag smakat fläskkotlett med matten, här äts det massvis med godiskäk, för i förrgår så fick jag älgkött inte dåligt vicket käk, nu fattar jag vad ni menade med att hamnat i ett braigt hem. Det måste jag erkänna att det är bra, hundgodis serveras lite hipp som happ, när jag gjort nåt braigt och ost får jag varje dag av matten, en skiva varje morgon det gillar jag jättemycket. Nu ska jag ta och sträcka ut mig en stund för magen känns lite rund, hihi.


Russelpussar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 17 juli 2012 17:48

Ja, som ni ser på överskriften så jäklas det bara för oss, många av de bilder vi tog blev inget alls, kortet i bildgrunkan krånglar och lägger inte upp bilderna som man tar. Fast det blev några stycken i alla fall men inget på mig och Helge tyvärr, ska försöka få till det vi annat tillfälle, för vi träffas säkert flera gånger.

Här är i alla fall jag och Kalle en helmysig briard som jag fick busa med, även om han tyckte att jag var i jobbigaste laget, hihi.


   Här ser ni vad man kan göra med bildgrunkefodralet, hihi.


 Hussen tänkte äta lite fil och jag var inte nå sugen heller, hihi.


 Matten skulle ta närbild på mig och nog höll det på att bli närbild, hon var tvungen att hålla i mig, för jag ville vara inne i bildgrunkan, hihi.


Jag har inte haft så mycken tid över för bloggeriet men jag ska försöka förmå min sekreterare att göra ett bättre jobb här framöver, fast det blir kanske inte så lätt som det låter. Hon hostar i alla fall lite mindre nu men hon ser lite risig ut, hihi.


Här har vi så mycket knott så man håller på att bli galen, det går knappt att sätta nosen utanför dörren, om det gav sjutton i att regna varje dag så skulle det nog inte va så mycket och som det klias när de bits på mig. Som ni kanske sett så har inte min mage så mycket päls och där sätter sig de där småttingarna som bara bits i tid och otid, om de inte vore så småa så skulle jag baske mig bita tebaks, hihi.


Nu ska jag i alla fall få gå ut och läsa lite på era sidor med, så jag säger hej svejs så länge.


Russelpussar i mängd.



Av Felix och Inga-Lill - 16 juli 2012 18:14

Jag som lovade bilder men inte sjutton blev det några heller, hussen är lika förkyld som matten, hon hostar snart dygnet runt men det är bättre idag än igår. Så nu har jag satt ner tassen och i morrn då jädrar ska bilderna ut men ikväll orkar inte matten. Vi har haft främmat av barn idag, så här har varit full rulle men jag blev instängd för ett av barnen var allergiskisk. Inte kuligt alls men jag fick hälsa på de andra två barnen i alla fall. 


Hoppsar att ni inte är allt för arga på mig, för jag har heller inte fått se vad ni haft för er, för matten hostar så hon kan knappt skriva på knappebordet. Hon säger att det hjälper inte ens med pekfingervalsen, va sjutton hon nu menar med det. Det blir nog tidig natt för mig, för jag är lite sluter efter främmat, hihi.


Russelpussar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 9 juli 2012 12:12

Jag har haft lite sidomester, hihi. Jistanes va kuligt det va, men matten är pipig och rosslig, så hon har inte orkat lägga upp bilderna ännu, de kommer nog i morrn. Ja jag skriver nog för jag är inte så säker, ser ut som matten skulle trilla av stolen, som hon hostar och har sig.


Naturligtvis har jag varit på Vansbrosimningen, vansinnit mycket folk och nästan alla ville snacka med mig, brandkillarna var jättesnälliga åt mig, där stormtrivdes jag. Husvagnssidomester är det bästa som finns, jag ska berätta mera i morrn, hihi.


Hoppsar att ni inte flutit bort i allt det här regnet, för det har regnat som sjutton där jag varit. 


Russelpussar i mängd.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards