Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Örnie!

Av Felix och Inga-Lill - 20 december 2012 11:16

Matten gjorde en kamertömning igår och då dök det upp lite bilder som jag vill visa er, hihi. När hussen kom från Stockholm häromsistens då hade han varit inne på en djurbutik och handlat lite grejer åt mig, flera stora tuggben men även denna filur.

  Jag döpte den genast till Örnie, för det är ju en örn här liggandes på rygg på matten strykbord, hihi.


  Den är faktiskt hel ännu och jag gillar att bära runt på den och retas med matten, hihi.


  Här är jag bara söter eller hur, ibland kan jag faktiskt ta det lite lugnt även om det inte händer nå ofta, hihi.


  Är bara tvungen att visa en bild som Lillhussen tog, när vi hade prominänta gäster vid fågelgodiset, de är här nästan varje dag, första gången jag såg dem så skällde jag och då flög de iväg men nu säger jag inget när jag ser hackespettarna, men när de knackar på huset då får de skylla sig själva för då får de sig en blåsning.


Idag har hussen kokat knäck, för matten är oduglig på såna grejer men hon har bakat jättegoda bullisar jag fått smaka på, hihi. Hon ska visst göra mandelmassegodis oxå, för det är hennes jobb, men nu ska hon byta gardiner i rummet så det blir lite varmare inne säger hon, jag undrar just hur det ska kunna bli det men matten säger att färgen gör jobbet, hur då fråga jag men hon säger bara att du får se. 


Så var det med den saken, förstår inte varför tvåbeningarna flår så där men det visar sig väl, ska bli spännande men den där julegranen, tomtar och diverse, tvåbeningarna har berättat för mig och jag ser fram emot min första jul, hihi.


Nu får ni ha det så braigt runt om i landet, ska försöka hinna med att besöka er alla i kväll, men Orsa kompani lovar inget bestämt, hihi.


Russelpussar i mängd.

 
 
Ludde

Ludde

20 december 2012 13:14

Örnie var en passande pippi att gå omkring med inne. Ute får du väl försöka med hackspettarna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

22 december 2012 20:10

Du må tro att jag provat men de är så snabba och fluger iväg och jag kan ju inte fluga, hihi.

Russelpussar.

 
Melody

Melody

20 december 2012 20:45

Det är mycket julstök hos dig. Knäck har vi ännu inte gjort för matte vill att det ska finnas kvar till julafton. Idag fick jag se en riktig julgran för första gången i mitt liv,
nog blev jag bra förvånad. Ta in skogen liksom... jag smakade på den, men det vet bara min matte.
Ha det gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

22 december 2012 20:12

Jodå, granen har hittat hit med men här är det en konstgjord för matten är allergiskisk mot den äkta varan. Jag har kollat in alla bollisar som Lillhussen klädde den med, men jag tror inte att det är såna man kan kasta, hihi.

Russelpussissar.

 
Aamor

Aamor

21 december 2012 17:33

Fina bilder på Örnie och du är ju så söt att man smälter, hihi!
Här strssas det inte det minsta men det kanske beror på att matte är sjuker!

ST pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

22 december 2012 20:14

Matten har inte börjat stressa än men säker kan man aldrig vara, för rätt vad det är så far hon iväg på nåt som bara måste göras, hihi.

Russelpussisar.

 
Kasper

Kasper

22 december 2012 23:27

Ståtligt, att bära omkring med en örn!
Och visst är du söt!! Jättesöt! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards