Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

God fortsättning!

Av Felix och Inga-Lill - 9 januari 2013 12:58

Usch, va det känns kymigt att jag inte ens varit ut och godkänt era kommentarer men nu är det gjort och inte har jag varit ute och läst vad ni haft för er. Det finns egenteligen inga ursäkter men matten har haft ont i ett öga sen nyår men nu är det lite bättre och hon kan se i alla fall, alltid en fördel. 


Jag har haft världens ledighet med massvis med god mat, så nu måste jag bara tala om vad jag fick på nyårsafton, ja vi kan börja dagen före aftonen. Då fick jag fläskfilé och det forsatte med älgfilé på nyårsaftonen, sen på nyårsdagen fick jag tjädergryta, ja jag fick naturligtvis filén även denna dag. Tänk att det finns något så gottigt, filé i hela tre dagar och älgfilén fick jag smaka i rått tillstånd oxå, mumsens. Sen har dagarna rullat på, det är nytt år och jag har hunnit bli 10 månader, så nu är jag i alla fall ingen sketen valp längre utan unghund som matten säger, hihi.


Sen har jag fått mers sånt där smaskens som Postis bjussa på, matten var in på hundshopen och handlade en påse tonfisk till mig, mumsens om ni bara visste vad gottigt det är, passar småa hundar perfekt, hihi. Jag ska be matten ta en bild på påsen för det är alltid så svårt att förklara med bokstäver, hihi. Bilder kommer bara matten får tummen ur, tänk att det ska vara så svårt. Här har det bara varit tasseväder, regnat och haft sig, så det blev skridskobana överallt. Sen kom det lite fjuttesnö, bara ett par centimetrar men bättre än inget alls och det hade den goda smaken att frysa fast så nu är det inge halkigt. Idag är det minus 8 ute men det går an, ingen snö men väl jimfjost i alla träden men ingen sol bara grått.


Hoppas att ni haft en skön ledighet och fått massvis med godis!


Russelpussar i mängd.

 
 
Aamor

Aamor

9 januari 2013 17:55

Vilken mums mat fast som vanligt är det mest min matte som blir sugen, hihi!
Stackars din matte som haft ögonproblem, det är inget kul alls.

ST pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

9 januari 2013 22:03

Åhh vad mycke god mat du får då Felix, värsta lyxen ju :)

Ja nog har/är det konstig vinter med en massa plus grader och regn när det ska vara minus och snö.

Har du blivit stora killen nu :) Får hoppas att matten kan fota lite då så man får se hur du ser ut :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Kasper

Kasper

10 januari 2013 01:20

Bra att veta att du haft det gott, även om du inte synts till i bloggen. Hoppas matten mår riktigt mycket bättre nu.
Ha nu en god fortsättning på året.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Melody

Melody

10 januari 2013 21:22

Men så mycket gott du har fått! Själv fick jag en liten bit oxfilé på nyårsafton, men sedan har det varit ganska så snålt med gobitarna.
Hoppas matte öga är bättre. Du håller väl koll så hon inte går och halkar.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
Rudi

Rudi

10 januari 2013 22:33

Men vad du äter då! Sånt jag aldrig ens har hört talas om till och med!Allt låte så attans gott när du radar upp det så här! Grattis till att ha blivit tonåring då!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

10 januari 2013 23:31

Matten din får vara försiktig med ögonen. Dom behövs när hon ska hjälpa dig med bloggen! Tre dagars fil+e var väl ett bra sätt att gå över till ett nytt år på. Grattis till att inte vara valping längre! Med lite tur kanske du får följa med hussen ut på jakt så småningom... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards