Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

En viktig värld!

Av Felix och Inga-Lill - 20 januari 2013 10:15

Länge sen sist men här har det varit internet och inte nät, matten åkte ur hela tiden, kunde inte ens skriva på era bloggar, nej helt osmöjligt. Sen när det funka, ja då sov jag för länge sen, som om det inte var nog så har matten haft sin jädrans huvupine och allt annat som mattar ska göra. Ja, ni vet själva hur det brukar bli, bloggen får helt enkelt vänta, sen har hussen varit i Fjollträsk några dagar och här har varit kallt som sjutton, runt 25 minus, då måste matten bära in ved och elda i spisen. Gå ut snabba vändor med mig så jag inte fryser rumpan av mig, när jag var ut och gjorde ettor, så frös de till is dikrekt, ja jag trodde att nu jädrar fryser jag fast oxå, men det gick braigt, det är nog för att jag lärt mig att snabba på, hihi.


Sen har jag upptäckt att jag inte är någon katt, för en misse han vet redan från han är liten fjutt hur han ska fånga en rådis men det har jag ingen aning om, trots att vi framavlades för råttfångning en gång i tiden. Jag har jagat en mus runt hela huset och jistanes vad den kan kuta, jag rappa på som bara sjutton men var den bara hack i häl, då nosa jag på den för jag visste inte att jag skulle sätta tänderna i den, nä sånt kan bara katter, fast jag har hört att de slår klorna i dem, men det fatta ju inte jag, så jag jagade den i stället. Jakten gick runt i hela huset, jag efter musen medans matten letade efter något tillhygge, för hon skulle baske mig slå ihjäl den, när hon kom farande med en veträ i högsta hugg, då visste jag att musens minuter var räknade men ack va vi bedrog oss, den for iväg under en tröskel och där stod jag och matten med lång näsa, hihi. Musen vann rond ett, sen gick det ett par dagar så var jakten i full gång igen matten hämta ett veträd och jag jagade den, den här gången skulle den inte komma undan men tji va vi bedrog oss den pös ut under en annan tröskel. Man skulle kunna tro att vi har hål överallt i huset men det var en sån där pyttemus, bara ett par cm lång plus svansen, men matten hon ger inte upp så lätt, nu är musen död och matten har burit ut den och kastat den åt räven eller vem som äter upp den. Här ska inga möss tro att de får husera hur som helst, för matten hon är i klass med vicken kisse som helst, hihi.


Nu kanske ni förstår varför jag och min sekreterare inte haft tid med bloggeriet, för det har varit fullt upp. Sen har det varit dödsfall, bästa granntanten har gått över regnbågsbron eller vad det heter när tvåbeningar dör. I alla fall så blev vi väldigt ledsna, för det var hennes man som varit sjuker och hussen har skjutsat honom till människodoktorn flera gånger men sen blev tanten akut sjuker och sen var hon bara borta. Hon var jättesnäller och älskade hundar, jag har hälsat på henne flera gånger, hoppas att hon träffar sina hundar nu där på andra sidan. 


Hoppas att ni inte är alltför syrak på mig men ibland så händer det saker som vi fyrbenta inte kan göra något åt, då får vi vänta med denna världen, för den andra är så mycket viktigare. Idag blev jag och matten glatt överraskade för det vara bara 5 minusar när vi kom upp, skönt då slipper man frösa tassarna av sig, hihi. Hussen kom från Fjollträsk Stockholm sent igår kväll och då fick jag ett nytt tuggben, en långsmal platt anka och massvis med grisöron, hussen är allt en snäller gubbe!


Russelpussar i mängd.

 
 
Melody

Melody

20 januari 2013 16:13

Din sekreterare behövde nog ledigt ett tag så mycket som händer hos er.
Men usch så kallt ni har haft det, jag som tyckte minus 9 var för mycket. I kväll ska jag träffa folk som varit i Stockholm i helgen och det ska bli intressant att se om jag får något grisöra! Jag har ju haft hand om deras barn hela helgen, så det är väl det minsta jag kan räkna med.
Ha en bra söndagskväll! Hälsa sekreteraren!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

21 januari 2013 11:37

Ja, här händer det massvis hela tiden, så har det visst alltid varit, hihi. Sekreteraren tackar för hälsningen.

Russelpussar.

 
Aamor

Aamor

20 januari 2013 16:53

Bra att ni fick fatt i musen så den inte bjöd in en massa kompisar.
För många år sen fick mina matteföräldrar in en råtta när mattefar målade källarfönstern, deras dåvarande hund en Shih Tzu jagade upp den i en hög kaktus och mattefar klappade till den så den dog och så slapp dom den - bra va!
Vad synd att granntanten gått bort, lika jobbigt varje gång nått sånt händer.
Vi blir inte syrak på er för vi vet att allt möjligt kan hända och då får nått stryka på foten!

ST pussar
Vad tr

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

21 januari 2013 11:38

Tack du är söt som inte blir syrak på mig, hihi. Jag skulle velat se när din mattefar dammade till rådisen, hihi.

Russelpussar.

 
Ludde

Ludde

20 januari 2013 23:53

Nemas problemas, som hussen brukar säga! Du skriver på bloggen när det passar! Kul i alla fall att du har en sån duktig matte som kan få fatt i mössen när dom försöker flytta in i stugan! Hon kommer nog att lära dig hur man gör. Trevligt att hussen kommer ihåg att köpa med sig presenter när han varit så långt borta... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

21 januari 2013 11:41

Jag förväntar mig alltid att få en egen påse när hussen varit borta i flera dagar, nåt annat är bara inte tänkbart, hihi.

Tack för att du inte är sur på mig, hederstax som du är, allt enligt min sekreterare, hihi.

Russelpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards