Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Kallt som attan!

Av Felix och Inga-Lill - 21 januari 2013 11:41

Igår var det bara minus 5 idag bättra sig Kung Bore, för det var 29 kalla vid första svängen, jag lovar er att man är snabber då, hihi. Jag måste bara tala om att jag fick smaka nåt väldigt smarrigt av matten igår, kebabkött mumsigt värre. Matten var helt sluter igår av den här förbenade snuvan, så Lillhussen åkte upp på fjället och köpte Kebab till hela familjen, hihi. Vi kan rekommendra ett braigt ställe på fjället, Ubbes Pizzeria vid Tandådalens Köpcenter, där kan man äta allt som han serverar utan att bli sjuker, för där har tvåbeningarna handlat hela tiden de bott här och aldrig har någon blivit sjuker, han har visst en pizzeria i Arboga oxå, hihi. Gottigt och massvis med mat får man när man beställer en kebabtallrik där.


Nog med reklam, igår var mina tvåbeningar helt utslagna men det blev massvis med bus, jag fick ett grisöra och så benet som jag fick på kvällskvisten när hussen kom hem. Ankan pep i båda ändarna och den har jag skojsigt med må ni tro, nu ska matten greja med lite annat tvåbensgöra så vi har inte tid att skriva nåt mera.


Russelpussar i mängd.

 
 
Aamor

Aamor

21 januari 2013 17:40

Fy tusan vad kyligt ni har! Det gäller att bryta av strålen då, hihi!
Lite långt att åka för oss att handla kebab men visst går det att äta, matte gillar det så om hon mot all förmodan är på det hållet nån gång ska hon prova där, hihi!

ST pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

23 januari 2013 12:57

Här är griskallt men solen skiner på dagarna så det blir lite varmare som tur är.

Russelpussar.

 
Ludde

Ludde

21 januari 2013 18:25

Bra att ha en pizzeria i närheten när matlagningsorken sinar. Skönt att det inte går någon nöd på dig i kylan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

23 januari 2013 12:58

Nä, då jag har det braigt, snabba vändor ut och vespisen är det en härlig brasa i hela dagarna, hihi.

Russelpussar.

 
Bröderna Bus och Busan

Bröderna Bus och Busan

28 januari 2013 14:51

Den där Lillhussen verkar vara en mysig prick! Kebab! Det gillar våra tvåbeningar också. Mamma Rozie är snörvlig och snuvig. hon också. Det är ingen ordning på "tant-två-beningarna" nu för tiden. De tål ju så lite! Annat är det med oss fyrbeningar! Vet du vad? Det är 4,2 plus-gradningar ute i da´! Mamma Rozie trodde nästan inte sina ögningar när hon tittade på "kallt & varmt-visar-mojängen".
Kissemisspussisar & Kurrelisvansvift!

http://chinchebusan.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

8 februari 2013 14:21

Va, skönt att ni fått plussisar men här har vi minusar än men inte så många idag som igår kväll.

Russelpussar.

 
Kasper

Kasper

5 februari 2013 20:43

Minns inte om jag har kommenterat, men tydligen har jag inte det. :)
Undrar hur det kan komma sig att det inte finns nån pizzeria i skogen hos mig, när det till och med finns uppe på fjäll!!!!
Tror du förresten att det nånsin blir vår i år?

http://kasperian2.blogspot.se

Felix och Inga-Lill

8 februari 2013 14:20

Nja, när jag tittade på vermometern i går kväller så blev jag lite lessen, då hade vi minus 20 men i morse var det bara 12 minusar och då blev jag glader.

Det där med pizzeria är värre att svara på, här uppe finns det minst 5 stycken och massvis med restauranger. Det finns en krog på Näset, byn som ligger oss närmast och ett vandrarhem men där var det hotell förut med jättesmarrig mat säger matten.

Russelpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards