Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Sveriges sämsta!

Av Felix och Inga-Lill - 20 februari 2013 15:43

Mattens ögon är lite bättre nu men hon är fortfarande förkyld, envist det där, sitter och sover på nätterna inne i rummet så jag och hussen får sova ifred. Fast hon är igång hela dagarna, fixar temlor som jag får varje tisdag, hihi. Det där söta inuti får jag inte bara bulle med nästan osockrad grädde på, i förrgår fick jag brynt köttfärs på kulisarna mumsens värre, igår blev det korv i ugnen och idag blir det fläskkotlett, ja bara små bitar förstås. Så mig går det ingen nöd på men när matten gjort det hon ska så har hon inte haft mycken ork över till bloggen. Nu utnämnder jag henne till Sveriges sämsta bloggerska och därmed så jämt, hihi. 


Hussen har fått idéer han, som inte jag gillar nåt vidare, han tänker köpa sig en hoj, ja en sån där MC och den kan ju inte jag åka med på, för vart sjutton ska jag ha min bur på en sån rackare. Ja, ni ska inte tro att matten blev glader hon heller fast hon åkt med hussen på hoj förut, för länge sen som hon säger. Nej, jag klarar mig bäst med bil, så matten och jag får väl åka i den och hussen på sin hoj, bäst tusan han vill, hihi.


Just nu har jag bollfnatt så matten och hussen får kasta medan jag säger åt kärringen va hon ska skriva, jag är inte så glad att ge tillbaka bollen, ja ni vet det där kommandot loss, va sjutton om de vill ha en boll får de välan hämta en egen, hihi.


Fast nu har jag inte tid längre för jag måste se vad ni gjort och sen ska jag hjälpa matten med maten, hihi.


Russelpussisar.



 
 
Ludde

Ludde

20 februari 2013 16:19

Närå! Du har inte alls Sveriges sämsta bloggerska till matte! Jag tycker att hon får med det vesäntligaste som du har gjort. Det blir ju faktiskt en och annan bild ibland också vilket är kul. Det där med hussens hoj tycker jag var knepigt. Kn han inte köpa en med sidovagn i alla fall? Dr skulle säkert du och matten sitta bekvämt. Hoppas bara att han väntar tills det är isfritt på vägarna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Aamor

Aamor

20 februari 2013 17:41

Nä ha lite tålamod med din matte för ibland orkar man inte göra allt - så säger min i alla fall! Är man dålig tryter krafterna.
Säg till husse att ska han ha en hoj får han ha en hoj med sidovagn för då kan du åka med!

ST pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
HumleSpunk

HumleSpunk

20 februari 2013 18:48

Det där med avlämningar och loss hade vi också diskussioner om idag...
Hoppas matten kryar på sig :)

http://humlespunk.wordpress.com

 
MelodyMe

MelodyMe

20 februari 2013 19:52

Roligt att se att det är fullt fart hos er! Förstår att matte inte haft ork att blogga när hon varit sjuk, men en himla tur att hon kunnat fixa semlor.
Min husse skulle nog också gärna köra hoj, men där protesterar matte.
Ha det gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

20 februari 2013 23:01

TUR att matten föredrar bil, så att du slipper få det alltför dragigt om öronen, i t.ex en sidvagn? DET kanske inte hussen heller skulle gilla nåt vidare, hihihi... sidvagn ... hehehe...

Stackars matten, men det är i alla fall tur att hennes ögon är bättre.
Min matte har konstaterat att hennes "förkylning" säkert var en ganska rejäl influensa, nu har hon läst och kollat och hon hade alla symtomen.
Hon är nästan-bra nu, men orken är liksom bortblåst. Hon börjar leta och tror nog att hon ska hitta den snart. :)

Nu skickar vi en massa "skynda-på-och-bli-frisk-önskningar" till din matte! Dom är både från mig, matte och mina katter. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards