Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Felix och Inga-Lill - 14 november 2009 12:42

var det idag på promenixen, vi blev duktigt blöta må ni tro. Eftersom snövädret övergått i det mera blöta mera regn än snö. Usch, tvi matte hon kan välja våra promenixer hon men varför fryser ni, det är ju inge kallt säger hon ja, som har både tröja och stor skinnjacka. Vi som har bara pälsen och blir blöta ganska fort, vi får inte frysa nej då, vi ska bara vara glada och lyckliga för att matte behagade ta ut oss.

  

Här ser ni hur mycket snö det har kommit, inte hade matte skottat åt oss heller, taskigt när hon ändå skottade ut till boden och lillstugan, hade hon ju kunnat fixa lite väg åt oss oxå. Inte var vi prio ett heller utan det var småfåglarna som hon var ut och matade innan vi fick våran promenix. Förresten småfåglar det var väl Kurre som skulle ha sig ett skrovmål, förstår jag, han är i fågelstugan varje dag och förser sig, kindpåsarna är alldeles runda när han piper iväg och gömmer solrosfröna. Undras var han har sina gömmor jag, skulle inte förvåna mig om han är uppe under garagetaket igen, för där var han i fjol, det kände jag på doften, när jag spårade honom förra vintern.


Hoppas att ni har bättre väder inte för att jag klagar på snön, det är rätt skönt att slippa höra av matte att det var förfärligt så mycket sand ni drar in, humf klart det blir sand under tassarna när hela gården ser ut som en stor sandlåda.


Taxkramsiar från er vän Hillman, Illerson moffar en hälsning han med.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards