Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Felix och Inga-Lill - 21 juni 2009 23:30

Det är jag (Illerson), som tittar in. Har inte skrivit förut men det ska väl gå. Jag är arg och sur, för dom ja matte och husse försökte blåsa mig igen. Husse hade öppnat ett paket Ballerina som är det bästa jag vet, jag och Hillman fick naturligtvis smaka. Sen ville jag ha mera men då sa matte och husse att det var slut, tror de att jag är blåst, att jag är helt puckad. Jag har väl luktsinne, det är klart att jag visste att det fanns kakor kvar. Så jag tänkte gå upp på bordet och ta hand om paketet själv, men då var matte där direkt och frågade vart jag var på väg. Hmf, jag som hade fått upp båda framtassarna på bordet och så stoppar hon mig.


Ni ska veta att husse försökte blåsa mig en gång förut, då hade han ett paket "pansarkex", som han påstod var slut. Då gick jag upp på bordet, tog upp paketet och skakade det framför näsan på husse. Jag glodde på husse med den där minen tror du jag är dum va, av skramlet att döma borde husse oxå förstått att det fanns kakor kvar. Visst jag fick en kaka till, men då borde husse och matte lärt sig att man inte kan lura en hund, för vi har luktsinne och kan inte blåsas med orden "det är slut". Bha, de borde veta bättre, tyvärr så fick jag inte smaka mera i kväll men jag tror de fattade i alla fall, hoppas kan man ju alltid.


Nattistaxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 21 juni 2009 10:04

Idag har jag inte riktigt tid med att blogga, för huset innan för oss som stått tomt sen påskhelgen blir bebott i dag. Det är ett fritidshus som bebos av ett läkarpar, de har en liten underbar tik med sig. I alla fall hade de det sist de var här och då luktade hon juvligt. Tiken är en dansksvensk gårdshund, det ska bli lajbans bara hon inte luktar gott nu oxå för då får inte vi hälsa. Matte säger att vi är tokiga nog ändå, utan doftande tjejer.


Jag har redan börjat på att vissla och tuta, hur ska det då bli när de väl är här, muttrar matte. I morse på morgonpromenixen så hittade jag och brorsan ett spår, ingen av oss ville sluta att nosa runt. Matte muttrade på oss och sa att nu får ni skynda er och bajsa så vi kan gå in. Jag förstår henne för hon tog ut oss i morgonrock, för jag gnöla i högan sky och då trodde matte det var bråttom. Vadå, får man inte ställa på mattar, de får väl ta och skynda sig lite. Ibland har taxar bråttom fast de inte har det, kanske det är något geniskt, eller vad det heter.


Idag skiner solen i alla fall ibland, växlande molnighet kallas visst det. Nej, nu har jag inte tid med det här längre måste vänta in tjejen som ska komma under dagen. Inget är som väntans tider, jag hör av mig i kväll eller i morgon bitti, så ni får höra hur det gick.


Soliga taxkramisar.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards