Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Jag har roat mig!

Av Felix och Inga-Lill - 1 juni 2010 18:51

Vi brukar inte ha fler än ett inlägg per dag men det jag gjort måste ni helt enkelt få veta. Jag har spårat och jagat katt, jag hade inte tänkt vara elak men jag kunde helt enkelt inte motstå. Spåret var pinfärskt och jag lyckades nästan komma ikapp då missen lurade mig och sprang in i vår vebod. Sen när husse motade in mig så stack den rackarn hem till sig. Inte finns det några bildbevis heller men jag känner mig i alla fall minst 10 år yngre, hihi. Matte säger att hon tror inte att jag skulle vetat vad jag skulle göra om jag kom i kapp missen men jag vet, vi skulle naturligtvis lekt om missen velat förstås, för jag är inte elak av mig fast jaga det kan jag inte motstå. Missen får faktiskt skylla sig sjäv för va hade han att göra under vår altan. Han vet vid det här laget att det bor två taxar här och borde ha bättre vett än att parkera sin rumpa just här.


Taxkramisar från en kattjagande Hillman.

 
 
Ludde

Ludde

1 juni 2010 21:27

Blev ju en extra födelsedagspresent liksom. Jag nosade upp en kråkunge idag som inte kunde flyga. Gissa om hans föräldrar var arga på mig, men jag gick därifrån efter en stund...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

1 juni 2010 21:56

Tror att katten ville ha lite spänning i tillvaron!
Finns inget härligare än katter fast de har ena vassa klor.
Själv har jag träffat Peggy 3 gånger idag.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

2 juni 2010 08:41

å vilken uppfriskande kattjakt du haft! ja det var synd att missen smet hem o klart att hussar ska lägga sig i liksom...
slafspussar

 
Berith

Berith

2 juni 2010 08:56

Godmorgon =))
Klart du skulle ha lekt katten ;))
Önskar dig , din bror och eran go´a matten en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

2 juni 2010 14:35

Hej kära kompisar, Vad kul att få kontakt med er igen. Och stort grattis i efterskott. 14 år - det är inte illa. Jag förstår att du inte kunde låta bli att jaga kissen. Men se upp nästa gång om du hinner upp den för klorna är ganska vassa. Kramisar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge

Sigge

2 juni 2010 20:11

Kissar ska man inte jaga!
Man ska vara snäll mot dom. Fast så klart jag har ju ingen jaktinstinkt så jag kanske inte ska utttala mej

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 juni 2010 20:22

Håller helt med att den får skylla sig själv, om den går så ni får korn på den. Och speciellt om den sen går in i era hus, då är det inte det minsta synd om den. Ha en fortsatt bra dag.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

3 juni 2010 09:11

Han kanske bara ville vara med o gratta dig??? och få smaka lite leverfastej, vad fin du är på kortet. Kramisar Milton

http://taxenmilron

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards