Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Zzzzznorrande brorsa!

Av Felix och Inga-Lill - 5 juni 2010 10:30

Krya på dig hälsningarna till brorsan hjälpte, för sent igår eftermidda  var han sitt vanliga jag igen. Matte passade på att fota slöhögen, när han ätit kvällsmaten så låg han och znorrade tyvärr är det inget ljud till bilden men ni får tänka er znorrandet.

  

Kolla vicken skön stil han har tyvärr blev inte hela svansen med då den hängde ner utanför soffkanten. Om ni tittar noga så kan ni se hans framtänder och däremellan kom znorrljudet, matte sa att det lät som någon sågade ved. Vi taxar har mycket konstiga sovstilar det här var bara en av alla.


Idag skiner solen från en klarblå himmel men det var kallt i natt, så det har inte hunnit bli någon högre värme, så vi stannar nog inne nu efter vi fått frulle och slappar. Rätt skönt dä med för då har vi hunnit se va ni har för er, runt om i Sverige och Frankrike, Edith verkar ha fått ett underbart liv i stället för asfalt och betong har hon hamnat mitt i spenaten. Ni som bara är in här och läser hittar länken till hennes sida under mina länkar.


Här är det nu väldigt grönt och inne på näset blommar häggen, det är så vackert säger matte och jag håller med, snövlarna kvidivittar hela dagarna och halva nätterna, för här är det ljust nästan dygnet runt. Hoppas att ni får en fin lördag och att ni går ut i morgon och viftar med flaggor när det är Sveriges nationaldag. Då ska vi oxå försöka vara lite nationella men någon flaggviftare tänker jag inte bli.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan zzzzznorrar som vanligt.

 
 
Aamor

Aamor

5 juni 2010 11:04

Aaaa, en liten flagga på svansen hade varit fint, hihihihih!
Bra att Illerson mår bra igen och jag gillar hans stil, matte brukar säga till mig att jag har också alla tänkbara sovstilar och vissa boede vara omöjliga att sova i men det går bra ändå!
idag har vi varm och gott, matte gick ut i bara kortbyxor och linne och det är 36 gr direkt i solen på vår mätare. Doftar fullt av Syrén ute.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

5 juni 2010 16:21

Hej på er gulliga taxkillar, Det var en fantastisk stil på sovande killen i soffan. Han kan konsten att slappna av. Härligt! Ja mitt i spenaten har jag verkligen hamnat. Trädgården är knökfull av träd, buskar, blommar och jag vet inte vad. När jag går in i huset är hela min päls full av halva trädgården och matte blir vansinnig ... men vad gör det. Huvudsaken är väl att jag trivs. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 juni 2010 20:11

Oj vilken ställning. Vi skulle inte kunna ligga så i våran fåtölj, då skulle halva kroppen ligga utanför. Vilken tur att det hjälpte med lite krya på dig hälsningar. Ha en fortsatt bra lördag. Nospussar från grabbarna

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

5 juni 2010 23:00

Störtskön stil du har där i soffan! Jo, vi kan höra zzznorrandet ända hit. I alla fall jag Moa. Molly är ju nästan döv!
Vi har fullt upp på dagarna faktiskt. Hinner inte blogga!
I morgon drar vi till Tjörn "Klädesholmen" för ett par dagar. Måste ju hinna med att sköta vårt andra hem också;-))
Kanske blir det ett inlägg därifrån... om matte vill förståss! Det är ju hon som bestämmer det mesta:-(
Nosgos på er!

 
Ingen bild

malte o snoken

7 juni 2010 18:20

ja det var ena stiliga risgryn du visa där!! magen gick inte av för hackor den heller, pussvänlig säger matte!
jaså du har varit krasslig då måste vi genast läsa vidare!
slafs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards