Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Gårdagens översvämmning!

Av Felix och Inga-Lill - 13 juni 2010 10:36

  

Så här såg det ut för ca 2 veckor, synd att matte inte hade någon bild på hur det såg ut dagarna före regnet för då hade ån gått ner ytterligare.

   

Taget mot samma håll, vi tycker att det är läskigt mycket vatten, titta på björkarna de har tassarna i vattnet.

  

En stor pöl har det blivit på ängen oxå, där brukar det inte vara vatten.

  

Ser ni att vattnet gått upp mot granen och i normala lägen är det ca 3 meter från granen till vattnet.

  

Har ni sett att vi fått en vik på Tandån, där brukar det växa buskar nu syns inte de någe mera. Det värsta med allt vatten är att det kommer att stanna kvar en hel del och då blir det stickmyggor såna där bombplan som landar och sticker direkt. Nu blir det inte roligt att vara tax framöver matte får koka det där joxet så vi slipper bli uppätna. Idag har vattnet dragit sig tillbaka lite grann men alla träd som växer på ängen står med fötterna i vatten.


Inge sol idag heller bara grått och mulet, vermaturen är bara 12 plus så nu ska jag byta namn och kalla den för kallaturen.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan zzzznorrar i vanlig ordning.


 
 
virrmaja

virrmaja

13 juni 2010 15:17

Jösses va med vatten! Trilla inte i.. Idag har vi haft regn också, suck... Vill ju ha högsommar..
Kram Jam o Spinn

http://www.metrobloggen.se/virrmaja

 
Aamor

Aamor

13 juni 2010 16:34

Det var en ordentlig skillnad på vatten höjden.
Hoppas det sjunker undan snart.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

13 juni 2010 18:15

Usch vad mycket vatten, det räcker väl med det som var. Här har det åsso regnat hela helgen, ganska tråkigt faktiskt. Matten ville elda i öppna spisen för det var så råkallt. Nu äter jag som en liten häst igen, matten blir inte klok på mig och mina matvanor, Ha det gott killar snart kommer solen????????. Milton

http://taxenmilton

 
Berith

Berith

14 juni 2010 08:36

Godmorgon på er grabbar =))
Oj vad ån har svämmat över , det måste ha regnat
en hel del !!
Ja uch för de stickande små flygfäena ,eran go´a matte kommer säkert att se till att ni inte bli uppätna =))
Önskar er och eran go´a matte en riktigt bra dag , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

14 juni 2010 12:52

nä nu får det väl räcka med vatten tycker vi!
mera sol o knasrull på krispigt gräs!
slafspuss

 
Edith

Edith

14 juni 2010 13:06

Oj vad mycket vatten ni fått! Och usch och fy för stickmyggor. Gillar vi inte. Det fanns en till hund på restaurangen i Mons. Det var en belevad labradorherre ... han tittade knappt åt mig. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge

Sigge

14 juni 2010 19:34

Oj vad med vatten!!!!!!
Skulle gärna komma och provsimma det.
Myggen lär vara hemsk i år. Jga märker inte så mycket och matte märker dom inte alls.
Men matte gör tjärljus (håller myggen borta om man tänder dom på uteplatsen.)
De säljer som smör på de marknader matte stått på plus på de ställen som säljer åt matte.
Förresten så hälsar matte och tackar för oden om henne hos mej.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Becca & Olga

Becca & Olga

28 juni 2010 15:52

Ojoj vad vatten , men väldigt fina bilder!

http://www.sweetolga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards