Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Fishusse i dubbel bemärkelse!

Av Felix och Inga-Lill - 24 juni 2010 16:46

Idag ska jag (Illerson) göra ett inlägg, husse är en riktig fisgubbe. Tror ni inte den stollen har stängt för så jag inte kommer ut på altanen och idag som det varit så härligt väder. Han har satt upp en konstig gardin som sitter fast, i fjol så kunde jag bara gå rakt igenom men det funkade inte i år. F-b gubbstrutt, ställa till ett sånt elände, lillhusse fick mäkta roligt när jag försökte stånga mig väg igenom gardin skrället. Vi fick naturligtvis vara hemma med lillhusse när matte och husse åkte till Sälen för att handla. Visst hade vi det bra hemma men det är alltid roligare att åka bil.


Jag (Hillman) håller med fullständigt med men husse och lillhusse drog iväg nu för en stund sen för det var möte på ett ställe. Bara 26 mil fram och åter, måste vara ett speciellt möte eftersom han kunde åka så långt. Fy bubblan vad vi är sura, inte ens frolicen smakade bra, jag åt men brorsan fnös ljudligt åt matte, nästan lite synd om henne som aldrig får följa med ut på kvällstid, men hon säger att det är mycket skönare att vara hemma med er.


Nu vill vi önska er alla en trevlig missömmer, för det säger matte om denna helg och hoppas att ni får något extra gottigt att äta. Här ska de äta sill, ägg och potatis med gräddfil men till kvällen ska det bli grillspett med fläskfilé om vädret tillåter en grillafton vill säga. Vi brukar få gräddfil med hårdkokt äggula inte blandat utan var för sig och det tackar vi aldrig nej till, så i morgon blir det nog en bra dag. Hoppas bara att vi får sol så vi kan äta ute på altanen men är det minsta tillstymmelse till moln då blir det innemat.


Missömmer-taxpussar i mängd till alla goa bloggare runt om i vårt avlånga land och i Frankrike förstås. Matte hälsar oxå.

 
 
Aamor

Aamor

24 juni 2010 19:30

Det var det fräckaste, att sätta upp något sånt! Nosen kan ju få sår om du ska behöva stånga dig ut! Använd tassarna istället!
Matte gör rätt i att stanna hemma hos er, säkert trevligare.

Glad Midsommar på er alla!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

24 juni 2010 20:44

Ha en jättebar midsommar!!!!!
Här struntar vi helt i den i år.
Matte är trött och känner för eremitliv så det blir som vilken dag som helst

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

24 juni 2010 22:44

Fånigt med gardin så ni inte kommer ut. Hussen får väl se till att någon står där hela tiden och passar när ni ska ut eller in. Ha en skön midsommarafton på altanen nu, utan moln!!! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Berith

Berith

25 juni 2010 07:28

Godmorgon grabbar =))
Att hålla flygfän borta kan skapa problem för små taxar som vill gå ut och in =))
26 mil ,är ett norrländskt stenkast med norrländska mått mätt ;))
Önskar er och eran go´a matte , go´e husse och lill husse en riktigt trevlig midsommarafton och helg !! Varma kramar från mig till er alla ! =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

25 juni 2010 09:11

malte är oxå en fena på att springa in i nätdörrar, han glömmer bort att vi har en sån ibland men nu har han blivit så fiffig o lärt sig att öppna den själv.
Ha nu en rackarns trevlig midsommar
midsommarfnysningar o nysningar o slafspussar på er

 
Edith

Edith

25 juni 2010 14:44

Nej så får inte husse göra. Det är klart att ni taxkillar ska få gå ut på altanen när ni så önskar. Vi tackar för missömerhälsningen och skickar en likaledes till er. Ha' det så bra. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards