Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Främmat idag!

Av Felix och Inga-Lill - 27 juni 2010 19:47

Nu har matte haft lite bloggledigt under helgen, så nu måste vi bara ut och skriva lite igen. Vi har haft en lugn missömmer hemma vid, med god mat, lugn och ro. Här blev det fint väder först idag, för det regnade på missömmerafton och igår, idag blev det kalas väder. Så matte bjöd våran favokusin på mat, fläskfilé med potatissallad och stekta champinjoner, naturligtvis var det sallad till. Jag äter sallad men det gör inte brorsan bara röd paprika, för det tycker han är gott. Matte stekte fläskfile, extra åt oss som inte var kryddad, det var smaskens och så fick vi smaka mycket med mattes kusin, för hon är svag för oss. Härligt när det kommer främmat som gillar oss, då trivs vi.


Hoppas att ni oxå har haft en härlig missömmer med mycke go mat, massor av gottigt ska det va. Vi måste bara tala om att nu finns det taxvalpar på Zelmaas, 6 st föddes igår kväll, 2 hanar och 4 tikar. Ni hittar sidan under länkar, gå gärna in och titta för det är bild på taxarna, så sööööta och så småa.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson.

 
 
Aamor

Aamor

27 juni 2010 20:52

Inte dumt med folk som är svag för en och sticker till lite extra gott!
Synd att ni inte fick fint väder på midsommarafton.
Valpisarna var söta, ni ska inte ha en lillebror?

Ps. Det är nog ett björklöv som hänger i mitt öra!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

27 juni 2010 22:17

God midsommar har det varit hos mig också. Grilltider är mumma för hungriga taxar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Berith

Berith

28 juni 2010 08:53

Godmorgon grabbar =))
Här var det en riktigt go` midsommar med riktigt
bra väder =))
Synd att ni fick sol ..jag får nog ta och skicka lite sol till er , jag delar så gärna med mig *ler*
Jag såg en liten söt taxflicka igår och då gick mina tankar till er grabbar *ler*

Önskar er och eran go´a matte en riktigt bra dag , varma kramar till er alla !! =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

28 juni 2010 19:02

jag, matte åt pasta idag det tyckte jag var riktigt smaskigt. Sen högg jag fågel o då var matte inte glad på oss...
slafs

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 juni 2010 20:36

Vilken midsommar ni verka ha haft. Och god mat fick ni också. Vi har också haft det bra med bus och bad, och god mat. Men var får ju inte vara snål av sig när det gäller gotte heter. Ha en bra kväll.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

29 juni 2010 13:21

Ja killar läser att ni haft en fin midsommar med massor med god mat, jag har haft det jätte gott, har nästan fått gått lös hela tiden på tomten visserligen under allas uppsikt, kunnat dricka vatten direkt ur Dalälven, det var spännande. Taxgos kramar Milton

http://taxenmilton

 
Edith

Edith

29 juni 2010 13:28

Ni verkar ha haft en fin Midsommar. Jag tycker som ni att det är toppen med gäster som gillar oss hundar. Då kan man alltid få sig en smakbit. Ha' det så bra! Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.

 
Sigge

Sigge

29 juni 2010 16:29

Här är det bara alldeles vidrigt varmt.
Jag badar och badar och matte som avskyr värme är folkilsken

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

1 juli 2010 22:35

läste vårt tidigare inlägg... så klart att det var malte som åt pasta, om matte äter pasta struntar vi väl blankt i!!
slafspuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards