Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Äntligen!

Av Felix och Inga-Lill - 2 augusti 2010 13:25

Nu har änteligen matte fått tassarna ur, så vi får lite skrivet på vår blogg med. I lördags då var matte och husse extra tråkiga, vi fick följa med och ändå inte. Det var Rörbäcksnäsdagen och då är det livat på byn, vi blev jätteglada när vi fick följa med men nu ska ni inte tro att vi gjorde nåt skojsigt nä då passa tråkbilen det blev vårat jobb. Det var för mycket jyckar på hembygdsgården och då fick vi stanna i bilen, fnys kanske hade vart uppiggande med ett litet slagsmål eller nåt sånt.


  

Här är en del av gården finns flera hus men matte är mest förstjust i detta, en anfader till matte ägde stugan, så nu vet ni det oxå. Här skulle vi varit så vi kunde skällt på orrtupparna, fast de är ju av trä, humf vicken tråkdag. Sen var vi runt lite överallt men det är en annan sak som matte lovade förut att skriva om.


Taxkramisar från två bilvaktande doggar.

 
 
Aamor

Aamor

2 augusti 2010 16:55

Hade säkert piggat upp med lite fler hundar men historia är roligt (säger matte) som släktforskat både för sig själ och för mig!!!! Hon letade bilder på mina släktingar från stamtavlan för att hur jag knde vara brun nar föräldrarna mina är svarta. Fanns en del bruna, ljusa och röda bakom mig.
Trevligt att ha er tillbaka!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

2 augusti 2010 22:45

Det är klart att ni borde få gå med och skälla på orrarna! Den där gamla bilen kan väl passa sig själv. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards