Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Nr 2 idag och företag på byn!

Av Felix och Inga-Lill - 2 augusti 2010 13:52

Nu har matte överträffat sig själv, hon kör en till när vi ändå är igång, det regnar nämligen ute. I lördags när det var den där Rörbäcksnäsdagen så tyckte vi att det var lika bra att åka runt och fota lite så ni får se hur det ser ut här på byn.

  

Vi har en älgpark här i närheten av byn, där får inte vi vara men utanför staketet är det tillåtet med hundar taxar. Hoppas att ni kan se vilka höga stängsel det är, inte ens vi som är så studsiga tar oss över, inte älgarna heller för den delen. Det finns fyra tama älgar i parken men tyvärr så får inte vi träffa dem, fnys men fika kan man göra i det här huset.

  

Titta vilket mysigt hus och de säljer massor av grejer där inne, så den som vill ha en älg med sig hem kan köpa den där inne i form av mjukisdjur, på kuddar, på glas eller som ryggsäck. Fanns hur mycket älgar som helst där inne så de ljugs lite när de säger att det bara är fyra älgar där, jag såg massor med härliga mjuka älgar som jag skulle vilja sätta tänderna i. Naturligtvis fick vi inte gå in men vi såg utifrån för dörren var öppen.


  

Här ser ni en del av butiken där kaféet håller till, med både inne och uteservering, finns kaffe och vafflisar oxå, så dit ska vi tjata med matte och husse nån dag när det inte är så mycket folk där. Matte säger att de har annat än vafflisar oxå det finns fikabröd och glass oxå. Naturligtvis så käkade tvåbeningarna glass i värmen men vi fick inge för det var choklad och det får inte vi käka.


Sen fortsatte resan till ett annat ställe på byn, närmare bestämt en butik som säljer allt till friluftsliv, jakt och fiske. De hade några konstiga båtar utanför, fast jag och brorsan skulle behövt varsin och så skulle vi nog knutit ihop dem för jag tror det hade blivit ranligt annars.

  

Här ser ni de där gröna båtarna matte sa att det var kanoter men kanske det var kajaker för en sån har vi sett förut. 


  

Här är butiken som har värdens färskaste Frolic, här är det åtgång på den varan tycks vara många som har upptäckt att det är bra att ha med sig i skogen. Naturligtvis var matte och husse in där oxå, så vi fick förstås passa bilen igen. Det finns  en bensinmack här oxå men matte tyckte att det fick räcka med en bild på butiken, i det fallet har vi nog ingen talan.

  

Här har vi krogen i byn, där kan man äta  och få något att dricka till, om man nu skulle vilja det, dagen till ära så var det lövat överallt.  Tyvärr så är det hundförbud där oxå, attans när ska de förstå att det behövs ett hundcafé här, där det bor så mycket hundar.


Sen finns det en hundpensionat oxå men dit var vi inte idag får se om det blir en annan gång, det är mycket företag i den här lilla byn, sen finns det en massa mera men inga flera butiker.  Hoppas att ni tycker om det ni har sett och turistar här hos oss, för det finns mycket att göra även för oss fyrbeningar.


Taxkramisar från Hillman & Illerson

 
 
Aamor

Aamor

2 augusti 2010 17:00

Visst är det taskigt att vi inte får följa med överallt, vi kan vara mycket duktigare än vissa barn är i affärer och på andra ställen, eller hur?
Kul att se lite från er by, varken jag eller matte har varit så "högt" upp!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

2 augusti 2010 18:08

Men Malte- och Snok-look-alikes! Tusan vad kul! Bra att ni tittade in hos mig, jag behöver alla polare jag kan hitta nu när jag har fått svamp på snoken! Jädrans vilken fin by ni bor i! Hälsa på igen, vetja! Kramar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

2 augusti 2010 22:50

Kul att se hur ni har det, men alldeles för många ställen där ni inte får vara med. Det borde faktiskt bli ändring på det om ni ska få några att turista hos er! Har dom bara fyllhundar på krogen? Förresten så är det kattmat som dom köpt till mig, fast jag tycker nog bättre om Whiskas... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

3 augusti 2010 07:45

Va roligt o se hur ni har det lite i era trakter. Vi ska så långt som till orsa om några veckor. Matte ska hälsa på sin faster o husse ska få jaga björn med mattes farbror. Vi får inte jaga björn för matte. Det är knappt så husse får...
trötta mattekramaar o slafsepussar från oss
ps! matte är i en svacka igen o orkar inte kommentera alla inlägg tyvärr.

 
Berith

Berith

3 augusti 2010 08:12

Godmorgon grabbar =))
Man ska aldrig sluta förvåna sig över matter ;))
Vilken trevlig tur ni har haft och vilka fina bilder eran matte tagit ! =))
Att vakta bilen är ett herdes uppdrag och vem kan vakta en bil bättre än två charmiga taxar ?! =))
Önskar er och eran go´a matten en riktigt bra dag , ja resten av eran människofamilj också naturligtvis =))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

3 augusti 2010 15:44

Det finns ju jättemycket att göra och titta på i er by. Mycket att äta också ... det gillar jag och särskilt Hilda. Ha' det så bra! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 augusti 2010 21:26

Man skulle inskaffa platser där alla fick komma in på även hundar av alla slag. Vi kanske skulle göra uppror så att våra Hussar och Mattar inte går på andra ställen, där inte vi får följa med in. Ha det så bra från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards