Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Här är det brådis!

Av Felix och Inga-Lill - 10 augusti 2010 11:11

Varje dag som vi vill ut och läsa vad våra goa vänner haft för sig så säger matte "sen" nu har vi hört det ordet i evinnerlig tid. Så idag så satte vi ner tassen och talade om vart skåpet skulle stå. Fast vi förstår matte, det är inte lätt när guben ska ha hjälp med utskicket 110 brev gick härifrån igår, så matte, lillhusse och husse har haft fullt sjå. Det skulle vara snygga brev med logga både på brev och kuvert och kopplad utskrift funkar inte alltid som man tänkt sig. Sen har vi varit på resande tass oxå. I torsdags var vi till Malung och det är ett nätt tripp på 20 mil fram och åter, sen på fredagen då bar det av till Mora, inte nästgårds det heller 26 mil under rumpan. Lördagen gick i slöhetens tecken i alla fall för oss taxar och söndagen var inge bättre, vi var så sletna och den här fuktvärmen den går inte av för hackor. Det går absolut inte att springa förrän frampå ettermiddan, vi har bara slappat. Igår fick vi inte följa med för då skulle det handlas, nere i Sälen så då var lillhusse in och såg efter oss.


Idag så har vi födelsedag, ja inte vi men lillhusse fyller år, så då ska matte göra tårta och smaskig mat som lillhusse beställt. De ska äta tortillas, fast vi brukar inte få smaka några mängder för det är för kryddigt, säger matte.


Nu må ni tro att jag (Hillman) har trimmat kärringen, när hon öppnar altandörren så sätter hon för det där förbenade myggnätet men nu fick hon allt öppna nerefter så jag kunde gå ut och snosa. Förut så fick jag stå och stånga huvudet både länge och väl innan kärringen begrep att det skulle öppnas, numera räcker det med att jag är på väg till dörren, det lönar sig att tjata.


Vädret idag, ja det är väl etta, kryss, tvåa som vanligt mulet och fuktvarmt så det blir säkert besök av den där token Åskar innan kvällen. Då blir det att dra ur allting för det ska visst komma från norsk sidan, då går den hårt här och det är välan pupiskt nu när allt är utbytt som gick åt pipsvängen under förra ovädret.


Taxkramisar från två varma brorsor.

 
 
Aamor

Aamor

10 augusti 2010 12:26

Oj vad ni har haft fullt upp!
Det är bra när de däringa människorna fattar till sist! Själv krafsade jag på nätdörren när jag var i husvagnen så de fick lämna en bit öppen så jag och syrran kunde passera, de ville ju inte att den skulle paja.
Grattis till er lillhusse, hoppas att allt blir bra och gott!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

10 augusti 2010 22:00

Värst va ni far omkring. Hoppas att ni slapp slicka igen kuverten. Gratta lillhussen så mycket! Bra Hillman, att du skaffat en altandörrsöppnare. Nu gäller det bara att lära henne att hon ska hålla fram en sockerkaksskiva varje gång också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

11 augusti 2010 08:33

Vad spännande med alla breven ni skickar. Måste vara mycket jobb för er. Jag hade det också väldigt fuktigt igår, 73 %:s fuktighet. Men det bekommer inte mig och Hilda så mycket, men matte gnäller en del. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge

Sigge

11 augusti 2010 16:49

Kolla in min blogg i kväll eller så..........
För nu kommer jag att bli rikskändis framöver!!!!!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

12 augusti 2010 08:40

Godmorgon grabbar =))
Grattis till lillhusse i efterskott =)
Mattar och hussar har mycket för sig och skicka ut
110 brev , det är inte gjort i en handvändning =))
Efter en sådan tripp är det skönt att slöa =))
Här är det varmt och gott och solen skiner , Åskar har i inte sett mycket av i sommar och lika bra är det...för det är ingen trevlig typ och väsnas gör han också ;))
Önskar er och eran go´a matte en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Dirdib

Dirdib

12 augusti 2010 17:16

Min älskade ras!!

Kom in gärna till oss och säg till om du vill byta länkar

http://dirdib.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards