Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Spårning .......

Av Felix och Inga-Lill - 12 augusti 2010 17:36

som gav resultat, vi har varit ute och spårat på gården och det luktade väldans gottigt. Det var bara det att sölkorven till brorsa fastnade och jag fick vänta som vanligt.

  

Kommer ni nån gång eller ska jag vänta ihjäl mig.


Typiskt brorsan han fastnar alltid med nosen i backen, om han hittade nåt spännande ginge det väl an.

   

Du brorsan det luktar här oxå, kan inte fatta att vi inte hittat det som luktar ännu, denne någon har nog gått och gömt sig.


Ja, ja nu är det bara att gå in för nu har vi varit överallt och inget hittat. Matte har käk åt oss så nu lämnar vi det här omöjliga spåret. När vi kom in så gick husse ut på altanen och där satt den luringen som vi spårat över hela gården.  Gissa om jag skällde så glad blev jag men han/hon flyttade sig inte utan tryckte både länge och väl så matte hann faktiskt få den rackarn på bild.

  

Här ser ni det som vi spårat i flera dagar, den rackarns missen var här igen. Han/hon bor ca 2 km härifrån  och missen är här varje dag i hopp om att hitta något som matte kastat ut åt Rävis. Det är nog rätt så synd om missen för den kan vara här i flera dagar utan att bli saknad, stackarn.


Nu ska vi smaksa i oss lite kyckling, det är väl bäst att tala om vicken smarrig tårta matte gjorde häromdagen, jordbubbstårta med grädde och lemoncurd tror jag det hette. Det var hur smarrigt som helst, hoppas att matte gör den flera gånger.


Taxkramisar till alla goa kompisar.  

 
 
Rudi

Rudi

12 augusti 2010 18:15

Tjena grabbar! Klart ni får länka till mig! Min matte är på jobbet just nu, mennär hon kommer hem ska jag be henne länka till er också om hon orkar. Annars blir det i morrn! Ha de bra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

12 augusti 2010 18:33

Vilken gullig katt, vill den inte vara er vän?
Ni ser ut som jag och syrran när vi är ute och går, jag har bra fart och hon trippar som en "fin dam" och jag får vänta och vänta, till sist får jag sätta mig ner! Hon till och med nosar sakta, hihi!
Den där tårtan lät god, sa till och med matte som inte gillar tårta.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

12 augusti 2010 18:37

Visst är det jobbigt med brorsor som ska stanna och lukta på allt. Bamse han är väldigt intresserad av damer just nu. Och boxern som bor bredvid oss löper, så han har allt sjå med att hålla reda på vart hon varit. Dom brukar nämligen vara i skogen bakom oss. En katt var väl inte så kul att hitta, brukar inte vara så skoj att leka med. Man brukar oftast få sig en dask på nosen av dom. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

12 augusti 2010 22:15

Det var som katten va ni spårar. Ni får väl bjuda misse på lite kyckling och en tårtbit. Inte ska den väl behöva sno mat från Rävis... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Berith

Berith

13 augusti 2010 08:09

Godmorgon grabbar =))
Stackar kissen , ni får adoptera den och ta hand om den ....den verkar ju trivas hos er =))
Oj så mycket gott ni får , ni har tur som har en matte som är så duktig på att baka och laga mat =))
Önskar er och eran go´a matte och resten av eran go´a människofamilj en bra dag och en trevlig helg !!
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

13 augusti 2010 09:47

Stackars lilla kisse som irrat bort sig! Tur att eran matte matar rävisen ibland så den stackars missen kan få sig lite i magen också. Hoppas han hittar sin ägare igen.
Tårtan som eran matte bakat lät ju hur smaskig som helst. Ni fick väl smaka killar...?
Här regnar det och regnar varendaste dag! SKITTRÅKIGT :-(
Idag ska matte till sjukhuset och göra sån där magnetröntgen på både sin nacke och ett knä. Vi får nog passa huset då.
Puss på er killar!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards