Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Blopudding!

Av Felix och Inga-Lill - 26 oktober 2010 15:10

Igår fick vi rå blopudding på våra kulor, mums va gott tvåbeningarna åt chiligryta och det fick vi inte smaka. Fast jag tycker nog att rå blopudding smakade mycket bättre. I söndags blev det etterrätt men jag glömde att tala om det igår, matte gjorde smulpaj med äpplen, sen blev det en smarrig vaniljsås med vipsad grädde, mumsigt värre. Smulpajen gillar vi inte men vaniljsåsen åh, så gott.


Idag har solen lyst och mitt på dagen var det hela 19 plus mot väggen vid altanen. Vi har varit ute och motionerat husse, så han inte plufsar till sig, hihi.


Hoppsa att ni har det bra runt om i vårt avlånga land och utland, i morrn skulle det bli snö här men det blir nog sludd som de säger i Norge.


Taxkramisar från två bortskämda älskade brorsor.

 
 
Rudi

Rudi

26 oktober 2010 17:11

Blodpudding är mums!!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

27 oktober 2010 20:17

Men fyyyyyyyyy attan vad kallt ni har!!!!!!
Här invaderar ju onödiga isen men idag har det komit hälsovådligt regn så den dör säkert igen.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

27 oktober 2010 21:02

Har också varit ute och motionerat husse och matte. Dom får inte bli mycket plufsigare. Skönt att ni fick lite värme i solen... Taxkramisar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

28 oktober 2010 18:01

Blopudding gillar inte jag, blev bjuden på det men bara fnös åt det. Vet många som gillar det men inte denne killen.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards