Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Felix och Inga-Lill - 18 november 2010 12:36

Jag vet inte om jag förklarat det där med våra konstifika namn men får väl göra det nu då. Jag är född på Zelmaas kennel och där fick alla i min kull namn på H, före oss har det varit från A - G. Uppfödaren tog namn efter alfabetet, (Zelmaas hittar ni under länkar). Därför heter jag Hillman och jag är född på Gärdet i Stockholm. Illerson heter egentligen Ian M Illerson, han är son till en tax vid namn Högforsens Iller och modern hette Eldhästens Molly, där har ni M:et i Illersons namn.  Så egentligen heter han Ian men det används bara när matte vill vara lite skarpare, kennelnamnet var Bunnyhunters. Jag känner i alla fall ingen annan tax, som har efternamn, hihi.


Hoppsa att ni fått lite förklaringar om våra konstiga namn, skulle vara kul att få veta hur ni har fått era namn. Så ni alla goa bloggare runt om i detta land och utland med för den delen kan väl berätta hur det kom sig att ni fått era namn.


Vädret är som det är, i natt var det minus 23 i morse minus 12,5 och snöfall. Nu börjar den attans solen sticka på så det blir säkert svinkallt till kvällen, fy va trött jag är på den där iskalla vintersolen. Det var någon som undrade var vi bodde, nordvästra hörnet av Dalarna, alldeles upp mot norska gränsen på andra sidan Sälenfjällen.


Taxkramisar i mängd.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards