Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

På av på!

Av Felix och Inga-Lill - 13 juni 2011 09:00

I lördags fick vi tebaks brebandet i ca en timme sen kom Åskar och snöt det igen, men då var butikerna här uppe oxå drabbade så då kom Felia redan på söndag och fixade till det. Idag är det viss risk på ettermiddan för besök av den rackarn, vi är hiskeligt trötta på besöken och klarar oss bra utan. Han kan väl besöka nån annan, för här vill vi int ha han!


Inte fasen fick vi kylling till maten i lördags heller, för husse han var sugen på sillmidda, tvi attan och vi som hade känt doften. Fast vi fick kokt äggula och gräddfil på käket så det vart inte så illa, till etterrätt fick vi smaka vipsgrädde för tvåbenignarna åt foklapudding och det fick vi int smaka på. Igår söndag fick vi i alla fall kyllingfilé, helt underbart smarrigt och till fikat blev det ljummen sockerkaka. Hoppsa att matten blir frisker snart så hon kan baka lite hundbullisar, för det är smarrigare, hihi.


Nu ska matten, jag och brorsan läsa ikapp ute hos er alla goa bloggare men vi får se hur mycke vi hinner idag. Först ska matten har frulle och då är det bäst att hålla sig mä om en ska smaka nå, hihi.


Taxpussar.

 
 
Aamor

Aamor

13 juni 2011 18:41

Jag tror att ni är för trevliga mot den där Åskar så han trivs bra hos er!
Ut och skäll på honom så den försvinner.
Sill till middag - tvi jag håller med er!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

15 juni 2011 07:52

Som vi har skällt borde han ha pyst sin väg för länge sen men nu har vi inte sett till han på flera dagar och det är skönt.

Taxpussar.

 
Ludde

Ludde

13 juni 2011 18:57

Näe, sill kan man vara utan! Kyckling passar bättre för oss taxar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

14 juni 2011 11:59

Jag tycker att ni alltid verkar få värsta gourmetmiddagarna!
Och Åskar - tycker han kan flytta till Nordpolen! Eller Sydpolen, för det ligger visst ännu längre bort!!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 juni 2011 13:22

Inte kul med så mycke besök av Åskar inte :( Speciellt när han tar internet med sig när han kommer.

Hmm, låter snart som ni får vara försiktigt med all gotta som ni får av matten så inte magen blir för stor ;)

Ha en fortsatt skön dag och hoppas ni slipper ha kvar Åskar alltför länge.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Felix och Inga-Lill

15 juni 2011 07:54

Ni verkar tro att vi äter massor med käk men vi får gotta på taxkulorna och då anpassas det hur mycket kulor vi får. Mycke gotta lite kulor = samma mängd, hihi.

Taxpussar.

 
Sigge

Sigge

14 juni 2011 19:56

Kikar in en snabbis.
Det är väldigt upptagna tider nu i dessa flyttdagar.
Åskar tar matte väldigt gärna hand om säjer hon

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

15 juni 2011 07:55

Det får hon så gärna, bara vi slipper den rackarn, hihi.

Taxpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards