Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Mellan åskskurar!

Av Felix och Inga-Lill - 20 juni 2011 15:09

Ska försöka plita ned några rader innan nästa åsksmäll blir, här har Åskar parkerat och det mullarar runt om. Matte är så ilsk för det var så soligt och fint, hon satt på altan och solade sig och vi var där och snosade. Fast sen dyker Åskar upp med blött igen, fy tusen va det har regnat men igår va det fint hela dagen men matten orkade inte för huvupine. Vi hinner inte ut till er, för det är alldeles svart runt om, så det får vänta till bättre väder. Måste bara tala om va vi fick till käk under helgen, lördag brynt nötfärs på kulorna och mera smask ur påsen som kom me posten. Igår fick vi älgbiff, mums va gottigt det var, vet inte va det blir idag men nåt får vi väl förstår jag.


Hoppsa att ni slipper Åskar runt om i land och utland, nu ser ni till så inte mattarna och hussarna snålar på gotterna, för det blir inga tjockisar för det, nä som ni kutar så lär det inte fastna så mycke, hihi. Brorsan har en midja som en gitting, midja har jag aldrig haft smal som ett rör så jag fick heta röret som liten, nu har det blivit lite bredare rör men är fortfarande ett sånt, trivselvikt kallas det visst, hihi.


Taxpusssisar i mängd från Hillman, brorsan zzznorrar en hälsning.

 
 
Ludde

Ludde

20 juni 2011 17:37

Puss och zzzzznorr på er också! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

20 juni 2011 22:49

Åååhh, va gott ni äter!
Det har regnat som tusan hos mej också, men dessemellan har solen skinit. Ibland samtidigt, och det betyder regn i morgon också, säger matte. hoppas hon har fel.

http://kasperian2.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

20 juni 2011 22:52

Tänkte bara rapportera att jag käkar älgfärs nuförtiden tills det tar slut! Matten hittade min påse längts bak i frysen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

23 juni 2011 15:40

Visst är det mumsigt, hoppas att paketet räcker länge, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 juni 2011 13:35

Tycker ni ska säga åt matten att det är bättre ni får komma ut direkt när det är fint väder :) Så kan hon sköta sina tråksaker sen ;)

Ska bli spännande höra vem som vann, matten eller taxarna :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sigge

Sigge

21 juni 2011 20:22

Jag och matte ska inte alls flytta långt. Bara från Hälleforsnäs till Malmköping. Är bara en dryg mil mellan ställena så jag kommer att ha alla mina bra skogar kvar. Men nu är det slitigt värre dagarna innan stora flyttlasset. Sa bli så skönt att komma från oroliga Hälleforsnäs till lugna Malmköping

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

23 juni 2011 13:26

Hoppas att Midjan och Röret får en härlig midsommar tillsammans med resten av flocken! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards