Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

En lite dikt!

Av Felix och Inga-Lill - 6 december 2011 13:41

Jag har fyra ben

du har bara två,

ändå är jag den bästa kompis

som du i hela världen kan få.


Jag leker väl inte lika ofta som förr

men jag står ändå och väntar troget vid din dörr.

Nu jag bott hos dig mer än femton år

så det har nog satt sina spår.


Luktsinnet är det enda som är intakt, hörseln lite si och så

synen i mörker kan jag ej förstå, då är nosen bra som få.

För att hitta dig som gör mig så nöjd och trygg

när du med handen stryker över min långa rygg.


Någon sprinter är jag inte längre, det tar tid på promenader

ej heller ställer jag till med  några eskapader.

Valp det är det länge sen jag var

men lite av tagen sitter ändå kvar.


När jag blir sjuk och trötter

håller jag mig nära dina fötter.

Du låter mig sova på din arm

och värmer mig ofta vid din barm.


Jag är bara en strävhårig tax

som för matten har tagit pax

dit där inga andra når

tar jag en stor plats i mattes hjärtas vrår.

© Hillman H Arvidsson


Som ni ser så har jag diktat med lite hjälp av matten förstås, bara för att ni ska få veta lite mera om mig, hur jag tänker och är innerst inne, hoppsa att ni förstår hur jag menar.


Idag är det griskallt, försökte göra en tvåa men det sket sig för mina tassar försvann, med minus 15 på morgonen så kan i alla vi hålla oss för skratt. Det var ingen av de däringa väder-gubbar och -tanter som ens lät oss ana att det skulle bli så kallt. Tur att vi böt ut kaninen så vi kan hålla värmen inne i alla fall, utan att det kostar skjortan.


Taxpussisar i mängd från en frösen Hillman.

 
 
Gizmo

Gizmo

6 december 2011 14:51

Men, så underbart fint skrivet..
Människans kärlek till hund och tvärtom är starkare än
det mesta på denna jord.

http://gizmopojken.blogg.se

 
Aamor

Aamor

6 december 2011 17:59

Vad ni är poetiska, jättefin faktiskt.

Lite i det kallaste laget för små tassar.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

7 december 2011 01:14

Kan berätta för dig att min matte blev så rörd när hon läste det här. Hon sitter faktiskt här med tårar i ögonen.
Femton och ett halvt år är en lång tid, men ändå så kort!
Mattar vet ju att vi inte kan stanna hos dom hur länge som helst, och det är ju inte så roligt för oss heller.
Men underbart är det, under den tid vi ändå har varann. Tänk, att man kan älska någon så mycket som vi älskar våra mattar! Och dom oss.
Kramar och pussar och svansviftningar och nosgos och allt vad du vill ha, från mig och matte!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ingen bild

Brita, Siri och Smilla

7 december 2011 12:52

Vilken fin dikt!

 
Ludde

Ludde

7 december 2011 21:13

Den dikten satt som en smäck! Precis som det bara är! Kanske på tiden att du skaffar nån slags tassvärmare... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Gizmo

Gizmo

8 december 2011 12:16

Hoppas du har det bra!?
Själv har jag haft en härlig , om än lite kall, förmiddags promenad.
Men det är ju bara att vänja sig.. Det kommer bli mkt kallare säger matte.. Usch o fy, säger jag då... hahaha

http://gizmopojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards