Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Stickigt

Av Felix och Inga-Lill - 3 juni 2009 07:19

Idag var det stickigt på morgonrundan och då menar jag inte mygg. Jag råkade trampa in ett barr mellan trampdynorna på höger framtass, naturligtvis blev jag halt. Matte bad husse kolla min tass för hon var upptagen med vår frukost. Husse hittade ingenting, vad hade jag väntat mig men när jag fortsatte halta så kollade matte min tass och naturligtvis hittade hon barret direkt. Det hade fastnat emellan dynorna inne i pälsen, det är så där med mycket päls, sa matte.


Nu tänker jag berätta lite om hur frullen går till hemma hos oss. Matte brukar vara det som fixar käket som består av taxkulor, ja det är till och med en tax utanpå påsen. Vi vår 3/4 dl var i skålarna, på kulorna häller matte på hett vatten och sen häller hon av det direkt, det blir så god doft då. Efter att vi ätit upp kulorna så får vi några frolic som matte bryter i små bitar. Sen är det dax för vatten, friskt källvatten jättegott men ibland är det lite kallt. Har jag sen tur så får jag smaka lite filigryn med matte (filigryn=fil + havregryn), utan socker naturligtvis.


Illerson han äter inte fil, han äter bara långfil och bara om det är riktigt varmt ute. Den grabben han är speciell och något av en gourmét, han äter endast delikatesser, förutom hundkäk och frolic. Så äter han filé och då spelar det ingen roll om det är fisk, fågel, kött eller fläsk. Sen är det några få andra saker han äter, tjälknöl gjord på älgstek, älgbiff, räkor och dessert ostar. Jag äter allt som går att tugga för går det att svälja , då går det att äta, matte säger att jag är inte så komplicerad  eller vad det hette.


Vore kul att veta vad ni äter till frulle, ni kan väl berätta. Nej, nu ska jag går och lura om en stund, vi var upp klocken 05.00 i morse, gäsp.


Taxkramisar.



 
 
Milton

Milton

3 juni 2009 09:18

Det var en klok vette, jag är matte o husses första tax,dom har haft (hundar) i alla år men men inget går att jämföra med en tax säger dom en jätte hund i liten kropp. Hillman jag hade det åxo svårt i början med bloggen tänkte ge upp många gånger, kan absolut inte allt ännu men gnetar på Kramis Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

3 juni 2009 10:40

Jag åt 100 g kulor (Royal Canin) 1 dl Vov och lite pasta med en skvätt rapsolja och vatten på. Det står jag mig på fram till 11-kaffet när jag brukar få nosa upp 3-4 gömda Markies. När jag klarat det får jag en hembakad gris. Det är husse som bakar hundkex med ostsmak och stansar ut dom med en pepparkaksform. Mätta kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoksi

3 juni 2009 13:12

å vilken söt mustasch du har!!! ylar våran matte...(suck)
Vi äter kulor, dyra sådana , sedan malte fick lite kristaller i urinen, på dom slår matte lite vanligt kranvatten, ibland hamnar det en skvätt olja i, kanske ett ägg, en bit ost, lite fil, lite leverpastej det är lite olika men aldrig tillsammans...idag fick vi en bit korv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards