Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Frulle

Av Felix och Inga-Lill - 4 juni 2009 08:39

Vid dagens frulle fick brorsan en sån där konstig idé igen, han skulle inte äta i alla fall inte i sin skål. Matte prövade med allt men han visade klart och tydligt att han inte tänkte äta. Illerson gick rakt på min skål, som jag naturligtvis redan hade länsat. Där stod han och glodde, matte fick vackert hälla ned hans mat i min skål och då smaskade han i sig sin frukost. Snacka om helknasig grabb han har sina egna idéer han, att äta ur min skål det gick alldeles ypperligt, vadå det var ju hans käk men min skål. Jag fick naturligtvis skälig ersättning av matte för att han lånade min skål, ibland är matte hyvens.


Ni ska veta att det är inte första gången som han får denna idé, matte säger att hon tror att han hör till urtaxen. Ibland föds det taxar som ser ut som han i kullar med hundar som ser ut som mig. De där urtaxarna ser lite annnorlunda ut, de har ofta väldigt lite päls på öronen en näst intill trimmningsfri päls och så har de massor av tax i sig. Vilket innebär att de  är väldigt egennyttiga mycket mera än vi övriga är men det kanske är olika, matte säger att jag inte alls är så sur som brorsan är. Sen är det väl bäst att ni får veta att han inte är min riktiga brorsa, han är född utanför Skinnskatteberg och jag är född i Stockholm och det skiljer ca en vecka mellan oss.


Idag är vädret inte alls bra, det blåser griskallt så det lär nog bli soffan, matte är lite ur slag idag, hon låter som ett enradigt dragspel, en ton när hon andas in och en annan ton när hon andas ut. Hon är med andra ord lite pipig, det är så mycket pollen som flyger runt när det blåser så här. Till eftermiddagen skulle det komma kraftigt regn och då försvinner lite av det där läskiga gulgröna pulvret och då blir hon mindre pipig.


Taxpussar i mängd.

 
 
Ingen bild

malte o snoki

4 juni 2009 09:37

stackars matte! hopas regnet kommer fort då1 entoniga dragspel låter ju inge vidare liksom!
men ni låter som två högst förtjusande exemplar av egensinniga taximaxar, underbart!
slafspussar

 
Milton

Milton

4 juni 2009 09:48

Då får vi hoppas att ni får regn för erans mattes skull,så skit pollen försvinner, ja det där med matvanor det kan min matte bli galen på ibland tvärvägrar jag äta kan gå två dagar, sen kan jag äta som det inte är någon botten i mig, då går nästan allt ner, Regntunga Kramar Milton

http://taxenmilton

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards