Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 19 juni 2009

Midsommartårta

Av Felix och Inga-Lill - 19 juni 2009 19:20

var det enda som lyste upp en annars så trist dag, här har regnat och åter regnat. När brorsan och jag skulle ut och kissa, var det full speed annars hade vi behövt såna där regnrockar som Malte och Snoken fick. Usch, vad blöta vi blev och inte fick vi hoppa upp i sängen till lillhusse heller.

Vi har inte bara ätit tårta idag, jag har ätit färskpotatis med smör på det var jättegott och så fick jag kokt äggula, det var smaskens. Brorsan blev bjuden på samma sak men det dög inte, han är lite grannlaga den filuren. Inte ville han ha tårta heller, så jag fick hans bit oxå, men han fick frolicar i stället och då fick ju inte jag några, i alla fall inte lika mycket.


Ja, vädret var ju inte det bästa idag, matte sa att det kändes som en normal höstdag när hon var ut. Därför åkte vi inte iväg på något midsommarfirande inne på byn, men mig spelade det ingen roll för vi brukar inte få följa med. Det är nog med hundar som slåss där utan er, brukar matte säga. Då brukar jag ge matte en sån där förtörnad blick, vi slåss väl inte med andra hundar, bara med varannn ibland. I alla fall så var vi hemma i värmen allihopa.


Hoppas att ni har haft en bättre midsommar med sol och dans kring stången, för det är väl det som man ska göra på midsommaraftonen. Glöm nu inte att plocka 7 sorters blommor att stoppa i knopplådan, så ni kan drömma om en snygg tjej/kille.


Midsommaraftonstaxkramisar på er.

 
 
Ingen bild

Cavvetjejernas matte

19 juni 2009 20:24

Önskar en fin fortsättning på midsommarhelgen!
Kramar

 
Milton

Milton

20 juni 2009 08:40

Morrn killar hoppas ni haft det bra, förutom det fö... bask.. vädret. Här var det åxo som en höstdag igår. Vi tog promisar mellan skurarna och dom blev inte långa. Vi skulle åsso gå och titta på Midsommar dansen men det struntade vi i och hade det gott inne i värmen. Ps drömde ni om nån snygg tjej? Ha en goo fortsättning på helgen. Kramisar Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

20 juni 2009 22:58

Matte gjorde ingen tårta, men det blev jordgubbar med vispgrädde till efterrätt och jag diskade som vanligt visparna och skålen.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoksi

21 juni 2009 19:10

å vilken tårta! ser sååå fin ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards