Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Fästingskit

Av Felix och Inga-Lill - 5 augusti 2009 21:14

Matte har gått över både mig och brorsan flera gånger och inte hittat någonting men idag hittade hon en på mig och en på brorsan. Fy tusan jag gillar inte fästingar, matte har än så länge plockat två på mig och två på brorsan. Nu undrar hon om det möjligtvis finns flera och hur hon ska bära sig åt. Till saken hör att jag har väldigt tjock päls, hon har ju i alla fall gått över min päls med en falks ögon och så rätt vad det är så ser hon en under mitt ena öga. Den satt inte där igår kväll men i morse fanns den där, nu tycker hon det är jätteläskigt, för här uppe har vi inga fästingar. Nu har hon läst ute på nätet att man ska köra kläder och det som vi har legat på i torktumlaren, räcker det inte med att tvätta i maskinen på 40 grader?

 Snälla ni som vet kan väl svara min matte.


Taxnattiskramar.

 
 
Milton

Milton

5 augusti 2009 21:42

Det här är inget svar på frågan men matte har aldrig kört ngt i torktumlan när jag har haft fästingar, men mina fästingar har dom upptäckt ganska fort har inte så tät päls. Det är otäcka små kryp. Taxis Milton

http://taxenmilton

 
Tuffa

Tuffa

5 augusti 2009 21:52

Matte säger att fästingarna kommer norrut, läskigt tycker jag... Tydligen finns det en sida: http://blodsugare.se/ som man ska fylla i om man hittar fästingar på. Det är för att man ska hålla koll bättre på hur fort dom otäcka djuren rör sig norrut!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

5 augusti 2009 23:31

Vi är lyckligt lottade i år när det gäller fästingar. Matte har nog bara plockat en sex sju stycken på oss sen i våras. Här på Klädesholmen finns det inga fästingar så här är vi trygga.
Matte har en sån där fästingplockare i plast som ser ut som en liten kofot. Den är superbra! Man får bort hela fästingen lätt som en plätt säger matte.
Nospussar

 
Elisabeth

Elisabeth

6 augusti 2009 12:37

Hei.
Jeg har et godt råd mot flått. Jeg har forsøkt alt på min hund, men hun reagerer på alt. Kom over Skudo på nettet, kjøpte dette, og det fungerer veldig bra. Har ikke hatt flått på henne i sommer.
www.canis.no/gensider.php?gid=112
Det er verdt et forsøk for å slippe disse ekle krypene:-)

http://Bindy.blogg.no

 
Ludde

Ludde

6 augusti 2009 18:15

Jag fick ett fästinghalsband som matte köpte på apoteket. Det fungerar jättebra, men ett tag trodde dom att jag inte tålde det. Det var nog falskt alarm, för de provade igen och sedan i våras har jag haft det nu. Bara två fästingar hann bita sig fast när jag inte hade bandet, och de tog husse bort med sån där "kofot" Det går säkert att tvätta kläderna, men om man inte vill tvätta så räcker det förmodligen med enbart tumling.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

6 augusti 2009 18:49

Fästingar är ett jäkla skit!
Fråga matte som säjer att hon är 180 år pga borrelian.
Vi har miljoner av doom

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

6 augusti 2009 23:32

Nej det var inte meningen att skrämas skulle aldrig få gå och lägga mig där om matte och husse inte hade full koll. Kramisar Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

malte o snokas

12 augusti 2009 20:47

fästingar är ett otyg, torktumlaren har vi aldrig hört talas om vad det gäller fästingar. här nere slipper vi fästingar för det finns knappt några, tack o lov!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards