Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Lunch promenix

Av Felix och Inga-Lill - 22 augusti 2009 14:11

Då hittade vi en massa spännande, mattes gissningar om vad vi hittade var helt åt skogen. Det var skönt på vår lilla promenix, varmt och soligt.

Här har vi hittat något som luktade underbart men vad det är förblir vår lilla hemlighet.

Om ca 14 dagar blir det ligonplockning, då hänger vi med ut i skogen. Som ni ser är de inte riktigt mogna ännu. Halvmogna med lite grönt i är inget godis.

Här har matte hittat lite svamp hon tror det är gallsopp men är inte säker.

Ännu mera vet inte vad detta är heller, säga vad man vill men våran matte är ingen svampkännare.

Här hittade hon några andra exemplar, alla svamparna växer på vår tomt, vi har skogstomt med lingon, blåbär, ljung, mossa och konstiga svampar.

Här försöker jag bli en ny Sigge men jag tycker det är roligare att spåra lingon för det är gott att äta.

Här hittade matte en knassvamp som växte på en stor tall, det var bara fjuttebäbis svampar.

Ännu mera som matte inte visste vad det var. Nu är det så att matte inte är någon vidare frotrograf, så bilderna är inte så där lysande. Naturligtvis så ville inte vi stå still heller så det var nog inte så lätta att fota. Kanske att Sigge vet något om det vi hittat idag. Annars får ni säga som matte brukar säga, de är säkert giftiga, hon plockar nämligen inget som hon inte vet vad det är.


Ett stort tack till Sigge som har hjälpt matte med bildsättningen, ni är fantastiska.


Sen var det någon som trodde att vi skulle få smaka på vinbärsgelé men nu blir det ingen sådan. Matte ska nämligen ha vinbären till kaffebröd och efterrätter under vintern. Hon brukar frysa in bär under sommar och höst för att sedan ha till vinterns alla saker som hon gör. Lingonen rensas och fryses och sen gör hon rårörda lingon, sylt och ibland muffins.


Taxkramisar i mängd.



 
 
Milton

Milton

22 augusti 2009 15:03

Nämen tusan åsso nu ser jag ju att ni kan skriva mellan bilderna, (matte får skämmas). Va härligt med alla svampar jätte fina bilder. Men man behöver ju inte äta alla dom är ju fina i naturen. Lingon ja det skulle matte kunna ha hur mycket som helst husse bara älskar lingon det kan äta till allt säger matte. På lingor röda tuvor hälsar Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

23 augusti 2009 00:09

Tänkte väl att Sigge är en riktig datorhund också. Nu blev ju bloggen riktigt tjusig! Min husse ska försöka få över bilder från telefonen utan sladd, så han kanske måste rådfråga Sigge också...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

23 augusti 2009 19:40

åhåhåhå, kolla sötgrisarna är ute o går! puss säger vi bara!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards