Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Matte var fisig igår

Av Felix och Inga-Lill - 23 augusti 2009 08:34

när hon öppnade altandörren och ändå fick inte vi gå ut. Matte sa att hon inte ville ha in alla humlor som var på altanen, därför satt hon fast mygg gardinen men den går Illerson rakt igenom. Nu kom det upp ett hinder, i form av ett kompostgaller, brorsan glodde på fismatte med blicken "är du inte slug, vad har du nu ställt till med". Jaha, då var matte i onåd igen, tänk att hon aldrig lär sig, jag var inte speciellt sur men brorsan den surkarten, surade ända tills husse kom hem. Förresten de hade haft björn i drevet men björnarna smög förbi jägarna och försvann, så det blev ingen björn igår.


Sen när vi skulle fika igår kväll, då fick vi något jättesmaskens, nätmelon till och med brorsan tyckte det var gott och det vill inte säga lite. Han är finsmakaren i familjen och det är ytterst få saker som han gillar förutom hundkulorna och frolicen vill säga.


Idag har vi släpat runt på matte under morgonrundan, än hit än dit. Matte muttrade om att nu får ni bestämma vilket håll ni ska gå åt och helst åt samma håll, för hon var inte delbar på mitten. Lite får hon väl tåla, jag har upptäckt att mattar är ganska töjbara om man som vi drar åt olika håll, hihi.


Nej, nu ska jag ta och besöka era sidor sen ska jag ta och slappa en stund, det tar på en att göra morgonrundan och avsluta det hela med frulle.


Taxkramisar till alla goa bloggare.

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

23 augusti 2009 11:41

Humlor får man vara försiktig med har vi lärt oss. Molly som jagar alla flyfän fick i början av sommaren ett rejält stick i munnen av en humla. Hon slängde med huvudet och tuggade fradga en stund men som tur var gick det över utan att vi behövde uppsöka vetten. Men hon tycks inte ha lärt sig ett dugg av den händelsen för humlor liksom getingar ska jagas bort så fort dom visar sig.
Vi saknar våra små lekkompisar idag. Vi får väl ta och busa med matte idag i stället.
Puss på er killar!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

23 augusti 2009 19:40

Tror inte på gallsopp på första bilden. Den ser inte ut att vara rosa på rören.
Tvåan kan vara en tegelröd björksopp eller en tallsopp, ätlig o god
Trean nån riska antingen skogsriska eller pepparriska
Fyra o fem inegn aning, svårt att se på bilderna!
GRATTIS förresten till text ellan bilderna

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

malte o snokas

23 augusti 2009 19:41

å inte dela matte på mitten, hon måste räcka tiller båda länge ju!!

 
Milton

Milton

23 augusti 2009 20:01

Ja ibland kan mattar vara fisiga, är glad att matte inte glömde mig på kalaset igåt. mina allra bästa gose saker glömde hon kvar, Tycka synd om Milton

http://taxenmilton

 
Cilla

Cilla

23 augusti 2009 21:38

Alltid dessa hemska galler. Även här stängs det av med såna ibland. Dötrist :-(
Hoppas att hussehittar någon björn. Vårans husse drar snart till "björnland" han med men han ska inte jaga björn bara älg.
Kram Cilla

http://drevteamets.se

 
Ludde

Ludde

23 augusti 2009 23:21

Kompostgaller eller snöre? Det är nog lika illa...Jag har varit fastbunden utom på promisarna idag. Nospussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards