Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Jag tror det blir

Av Felix och Inga-Lill - 2 oktober 2009 18:06

fika ikväll för matte har bakat massor av bullar. Du är väl ingen bulldog, sa matte när jag satt och studerade bullarna, jag tror att matte är trött för hennes skämt brukar inte vara så låga. I alla fall så har det inte snöat idag utan solen har lyst hela dagen, vilket betyder att vi har en kall natt framför oss, såvida det inte blir mulet förstås.


Idag har vår dag  gått i slapphetens tecken för matte har varit upptagen, visserligen har husse varit ut med oss under dagen och det kunde han väl gott göra, för i morgon är vi ensamma med matte. Så därför har vi vilat oss och slappat, för i morgon ska vi vakta matte och det är slitsamt ska jag säga. Jag har försökt fått gång på Illerson för lite bus idag men det var dömt att misslyckas, han bara gäspade åt mig. Så jag fick återgå till att busa med husse men det är inte riktigt samma sak.


Vi fick inte följa med matte och husse till affären idag, utan vi blev satta på att vakta huset i stället. Visst de var bara borta lite drygt en halvtimme men vi gillar att åka bil, så vi kände oss lite snopna, när matte gick ut genom dörren med orden "kommer snart". Såna ord är vi allergiska mot, för det brukar betyda att de kommer hem en annan dag. Hoppas att ni får en mysig fredagkväll med mycket godis och mys.


Taxkramisar.

 
 
Berith

Berith

2 oktober 2009 19:39

Jasså eran matte har bakat bullar ..mums *viftar på svansen*
Min matte har pysslat om mig idag , hon har duschat mig och klippt klorna..riktigt skönt att bli ompysslad på det viset *viftar på svansen*
Sedan blev matte lite underlig efter att brevbäraren varit förbi med posten...men nu är matte sig själv igen , skönt , jag blev lite orolig där ett tag *ruskar på mig *
Ha en mysig kväll med eran go´a matte ,
Ge henne blöta pussar från mig //"Lillen"

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

2 oktober 2009 21:47

Frosten brukar komma i september, vissa år redan i slutet av augusti.
Men detta med en ma´ssa minusgrader på morgonen redan.
Undrar om Sörmland helt plötsligt flyttat norrut?
Fast ni ska ju å få snö imorgon sa matte

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Milton

Milton

2 oktober 2009 22:32

Ja ha här har det bakats åxo, men vi har hunnit med att gå en jätte fin promis, kallt som tusan på morron men på förmiddagen vad det jätte gott att vara ute. Jag fick åxo vakta huset idag, om det tycker jag inte alls. Nos gos Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

malte o snoki

3 oktober 2009 11:30

hihihihi vi gillar er mattes humor! bulldog! hihihihihi!
här är avskyvärt taxväder idag o matte har slagit in oss i plastpåsar för det regnar från höger till vänster uppifrån o ner o underifrån samt stormar! usch!!!
ps! fast bara på bild, vi slapp gå ut i påsarna...men det hade nog varit skönt o sluppit bli så blöt på magen!

 
Ludde

Ludde

4 oktober 2009 00:31

Mysigt med bullbak. Husse och matte fick dela på sista kanelbullen till kaffet idag. Husse har lovat baka nya imorgon.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards