Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Sista rundan

Av Felix och Inga-Lill - 3 oktober 2009 21:31

för kvällen då möttes vi av det här, vitt och luddigt sen blev det spår efter oss.

  

Jag lovad att ni skulle få se om det snöade i morron men så här ser det ut här ikväll, håll till godo. Det ser ut som utklippta bitar i fotot men det är det inte och inte skräp på linsen, utan stora flingelingisar dalar ner på marken.

  

Matte tog bilden från trappen endast iförd tofflor, så bilden hade säkert blivit bättre om hon gått ut på gården men jag förstår henne. Vi ville bara att ni skulle se hur snötäckta löv på en björk kan se ut. När vi kom in så ville vi naturligtvis ha något gott, då gäller det att sätta in största tiggstöten, för vi har redan ätit gott ikväll, kycklingfilé, hundmat och bullar men skam den som ger sig.

  

Naturligtvis så vann vi, hade ni väntat er något annat, taxar i vår ålder har gjort tiggandet till en konst. Hoppas att ni har lika trevligt som vi har där vi sitter på varsin sida om husse och får en massa frolicar.


Taxkramisar.

 
 
Ludde

Ludde

4 oktober 2009 00:34

Fy tusan va mycke snö! Det var väl lite för tidigt på året. Hoppas vi slipper det några månader till! Mysa med husse i soffan ser trevligt ut. Det är taxgöra det!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Milton

Milton

4 oktober 2009 08:55

Nääääää fy tusan, o det var inte lite heller som det har vräkt ner, tur att ni kan sitta och gosa lite med husse och få någe gott i detta elände. Här är det bara grått och en jädra blåst. Blir inga långa promisar idag. Ha det gott taxgos Milton

http://taxenmilton

 
Berith

Berith

4 oktober 2009 09:37

Vad mycket snö !! *viftar på svansen*
Vilka fina bilder eran matte tagit !!
Det är mysig med snö , det lyser upp så
fint , tycker min matte ...
Här är det regn och rusk idag , så det
blir till att mysa inomhus *viftar på svansen*
Det där med att tigga , det är en konst det , som vi
hundar verkligen kan *blink*

*nospussar* //"lillen"

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

4 oktober 2009 10:04

nämen! det ser ju ut som riktig vargavinter o jul hos er!!!
vilken tur att ni kan sitta inne med husse o smaska frolicar!!!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

5 oktober 2009 09:24

Men hallå!!! Vad är det vi ser.... SNÖ! Fy tusan, stackars er!
Jag Moa, som tog ett dopp i sjön i går. Ja, det var väl inte det skönaste doppet precis. Lite kallt var det allt så jag var tvungen att parfyrmera mig i den godaste doft jag någonsin känt förut. Men matte höll inte med så det blev varmbad och schamponering när vi kom hem.
Ha en fin måndag killar!
Nospussar

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards