Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Plusgrader

Av Felix och Inga-Lill - 7 oktober 2009 12:35

Igår snöade det på tvären under några timmar men det var blöt snö så det blev inte mycket på backen. Sen i  går kväll så övergick det i hälsovådligt regn, naturligtvis så var vi tvungna att gå ut. Det har regnat hela natten och håller sig idag på plussidan, i alla fall på termometern, jag tycker det är ruggigt ute, visserligen uppehåll men det känns i alla fall lite blött.


Husse håller på att reparera diskafinen, så jag har hållit koll på att han gör det ordentligt den här gången så matte slipper diska för tass. Visserligen kan jag och brorsan hjälpa till om det är något gottigt på tallrikarna men jag tror inte att matte vill sätta upp postelinet skåpet när vi diskat.


Annars är det som vanligt här, inga bilder som matte kan lägga in men vi får se hur det blir under dagen, min uppfödare vill ha en bild på mig framifrån men det är inte så lätt som det låter. För jag har baske mig ingen lust att posera framför någon kamera, har inte mattar förstått att vi taxar tycker att det är det tråkigaste som finns. Visst kan jag sitta fint men baske mig inte om matte har kameran i näven, brorsan han är ännu värre för han springer och gömmer sig.


Matte har börjat på att snacka om att hon ska frisera min mustasch, hon ska så ..... heller, för den är min stolthet och den låter hon bli. Vi ska nog bli två om att röra min musche för den sitter så bra på mig så den ska hon låta bli, så det så.


Taxkramisar.

 
 
Ingen bild

malte o snokas

7 oktober 2009 13:11

ja hjälp! matte är på o muttra om att min/snokens eleganta mustasch bara växer på en sida alt att jag har slitit loss den på den andra sidan, hursom helst så tycker hon att vi måste ansa den för hon säger att den är dubbelt så lång o spretig på en sida... vadå! jag är ju en stilig taxpojk med unik mustasch o då ska hon låta bli den!!
sura pussar
ps! malte? han kryper in under möbler o muttermorrar så honom blir det inge klippt på!

 
Milton

Milton

7 oktober 2009 14:59

Nä att bli fotad är inte roligt, matte säger att när hon tar fram kameran så ligger jag bara på rygg med all fyra tassar i vädret. Husse klippte min mucche för ett tag sen!!!!!! Inte kul, blev inte ens bra tycker jag. Kramisar Milton

http://taxenmilton

 
"Lillen"

"Lillen"

7 oktober 2009 15:28

Ja jisses vilket före det är , här är det rena rama
mars slask på vägarna ....
Jag är utråkad...matte ligger sjuk än *djup suck*
Väntar på att husse ska komma hem och gå
ut med mig...fast det är inte lika roligt att gå ut
med husse för han går inga långa promenader i skogen som
matte gör *hänger med svansen*
Hoppas matte blir frisk snart....
Jasså , din musche är i fara...bästa att du gömmer undan alla saxar och trimmsaker på ett tryggt ställe där din matte inte kan hitta dem *viftar på svansen*
Nä nu ska jag lägga mig nedanför matte och sucka tungt och e bedrövad ut ...
Hälsa till eran go´a matte från min knasiga matte...
*nospussar* / "Lillen"

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

7 oktober 2009 23:25

Håll inte bara i mustascherna grabbar! Matte hade med sig saxen ut i skogen idag, och då klippte hon mig nån helt annan stans. Jag var riktigt orolig att familjelyckan skulle gå all världens väg...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

8 oktober 2009 08:33

Hoppas att ni har blivit av med snön nu.
Den kan hålla sej borta länge än.
Här har det bara stormat och regnat en massa.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

malte o snoken med matte

8 oktober 2009 11:06

tack för hälsningarna jag blir så glad av era kommentarer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards