Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Rävis var här.

Av Felix och Inga-Lill - 9 oktober 2009 08:34

Igår kväll när vi var ut med husse så blev det drev, vi hittade ett alldeles färskt rävspår. Gissa om vi skällde och gnydde, husse den fegskiten hade koppel på oss och han ville inte släppa loss oss. Trots det så drev vi länge och väl, det var jätteskojsigt. Sen när vi kom in var vi lite sletna så husse bjöd på frolicar, sen somnade vi i varsin soffa på en nybäddad filt. Under natten har vi haft flera rävdrev, det kan matte intyga, så nu på morgonen när vi var ut och motionerade husse så hade vi lust på ett nytt drev. Rävis hade inte varit här efter att vi jagade bort honom igår, taxar är effektiva jaktmaskiner, för det vi motar undan kommer inte tillbaka.


Hoppas att ni har fint väder runt om i landet, för här skiner solen och det är i skrivande stund minus 2 grader i solen, visserligen i solen men ändå.


Kramisar från två rävjagande taxar.

 
 
"Lillen"

"Lillen"

9 oktober 2009 10:23


Oj vad spännande med rävdrev ...fast jag är för bekväm för att jaga *viftar på svansen*
Förra vintern strök det omkring två rävar runt husknuten , jag satt och glodde fånigt på dem och de satt längst ner på gården och glodde tillbaka på mig..tillslut kom grannes hund och jagade iväg dem *viftar på svansen* Är jag bekväm eller ??
Här skiner också solen och det var -4 grader då jag och matte var ut ..hon börjar må bättre nu , men hon går så fruktansvärt sakta...hon är orkeslös säger hon...men hon mår betydligt bättre *viftar på svansen*
Ha en bra dag och en trevlig helg !!
*nospussar*

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

9 oktober 2009 12:38

ja rävar är roliga o nosa efter!! deras bajs är gott oxå men det tycker inte matte vi ska äta alls.
här är fint oxå idag!! härligt med sol på ryggen!
slafspussar

 
Milton

Milton

9 oktober 2009 18:44

Rävar var det länge sen vi såg här i Stockholm, kanske dom inte har kommit igen efter skabben. Jag tror inte att jag skulle fatta om dom kom på min tomt!!!!!!!!!! Men jag förstår att det snosar i nosen, Gose nos Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

9 oktober 2009 19:31

Brrr att ni har snö kvar!
Så anser jag att det är väldigt okänsligt att ta bilder på er när ni behöver lite avskildhet!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

9 oktober 2009 23:41

Drev och drev, jag motar bort ett och annat rådjur, men husse försöker få mig att bara titta på dom och sedan nonchalera dom. Jag fattar ingenting! Det är ju dom som äter upp alla mattes fina blommor och grönsaker...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards