Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Däckbyte!

Av Felix och Inga-Lill - 11 oktober 2009 13:26

Igår var vi ute och kollade husse när han böt till vinterdäck, gissa om det var ruggigt, inte några kallgrader men det luktade snö i vinden.

 

Lite suddig blev bilden men det var bara för att Hillman drog åt andra hållet, så matte rörde kameran lite grann. Jag var tvungen att kolla så husse fått med alla grejerna, få se nu fälgkorset är på plats men var tusan har han gjort av domkraften, det går inte att byta däck utan den. Hillman ville inte vara med på bild, han hade annat i snoken den grabben.

   

Titta vad husse stökat sta i vår kuppe, nu får han allt städa efter sig, för vi hade tänkt att få en provtur när nya däcken kommit på.


Jodå, husse städade ur luckan så vi fick följa med när matte och husse skulle handla. Bilen blev mycket högre med vinterdäcken på, så matte sa att nu får ni sitta stilla när vi öppnar luckan så får ni hjäp ur. Glöm det, brorsan och jag tittade på varandra och när matte öppnade luckan så flög vi ut. Vi är väl inte äldre än vi känner oss, men det måste erkännas att det var nog lite för högt. Jag lappade i alla fall iväg, så matte och husse fick ropa länge och väl innan jag återvände. Ja, man måste ju kolla av att allt är som det ska när man varit borta från gården en stund, jag kände en doft bortåt vedboden, så det var tvunget att kollas upp. Hillman den ögontjänaren höll sig inom synhåll, det var bara jag som drog iväg, konstigt sa matte det brukar inte vara du som lappar iväg. Ja, ja nån gång ska vara den första, tror matte och husse att jag tänker vara lydig jämt, så tar de fel.


Idag snöar det och regnar om vartannat, så nu blir det en slödag på soffan, matte hade den goda smaken att höja värmepumpen ett par grader, så nu börjar det blir riktigt skönt inne. Hillman hälsar så mycket, men det var en trött hälsning för det var några zzzz ljud med i den.


Taxkramisar från er vän Illerson.

 
 
Milton

Milton

11 oktober 2009 13:58

Skönt att däcken är på plats, då åker ni lite säkrare när det blir halt. Här är det ett riktigt grisväder, ingen som vill gå ut men jag måste väl hasa mig ut en stund, och kolla läget. Ha en skön eftermiddag killar/ Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

malte o snoken

11 oktober 2009 15:30

ja tänk ni kan allt! va skullehusse göra utan er?

 
Ingen bild

malte o snoken

11 oktober 2009 17:32

malte jagar oxå älg han har inte fattat att han bara ska jaga rådjur...
tack för tipset! vi ska definitivt pinka på husses grejer när han kommer hem!

 
Ludde

Ludde

11 oktober 2009 17:43

Vilken fin plats ni har där bak. Jag tycker nästan att det är kul att åka bil nu när jag också fick egen kupé där bak. Husse har inte tänkt byta däck än på ett tag, men jag får väl hjälpa honom när det blir dags. Bra att ni såg till att han gjorde rätt, och att han städade efter sig. Vinterkramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

11 oktober 2009 18:54

Matte stönar när hon ser bilden.
Dags att tänka på sånt på min bil också snart tror hon.
Fast det innebär onödig is och andra dumheter så jag tror att vi förtränger det ett tag till.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Lillen

Lillen

12 oktober 2009 09:45

Husse har också bytt däck och tur var ju det då det blev vinter från ena dagen till den andra *viftar på svansen*
Va bra att du höll koll på husse så detblev ordentligt gjort och att han städade efter sig ....
Mattar verkar ha lite svårt att förstå det där att man måste kolla läget efter man varit borta *viftar på svansen* En väldigt viktig uppgift som jag tar på största allvar *blink*

*nospussar* till er och en kram till eran go´a matte från min knasiga matte !!

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Tuffa & Gryn

Tuffa & Gryn

12 oktober 2009 09:57

Husse och matte bytte däck på våra bilar i lördags. Jag övervakade bytandet medan Gryn fick vakta broren som satt i sandlådan. Det är bra arbetsfördelning tycker jag!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards