Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Kallt som attan!

Av Felix och Inga-Lill - 14 oktober 2009 08:46

Idag var det griskallt ute minus 12 grader, fy vad kallt det var åt tassarna. Inte var det lätt att göra nr 2 heller, Illerson blev så frusen så han får göra tvåan senare under dagen. Det lovar i alla fall att bli en fin dag, solen är på väg upp och himlen är isblå.


Gårdagen var en riktig tråkdag, vi gjorde ingenting, så vi får hoppas att den här dagen blir trevligare och mera innehållsrik. Det enda som hände under hela gårdagen var brorsans och mitt race, matte kallar det för matknas och det kan väl stämma. När vi är hungriga så brukar vi springa runt och jaga varandra för att man måste ju få gång på blodcirkusen, annars kan man frysa ihjäl mens man äter, detta gäller nog Illerson. Det kommer att stå på hans gravsten till minne av den som svalt ihjäl mens han åt. Det sistnämnda brukar matte säga, för han är så sölig när han ska äta den killen. Jo, sen hände det faktiskt en sak till, när vi skulle gå ut så pucklade brorsan på mig. Ja, det är faktiskt sant, han slåss med sina framtassar, prexis som när en katt leker. Jag har länge misstänkt att det är katt i brorsan för det är inte bara det här utan han letar upp varmaste platserna i huset, han jamar när han känner doften av fisk eller räkor, när han sträcker på sig så skjuter han rygg och jamar högljutt. Det är nog en förklädd katt som är min brorsan och inte en tax.


Hoppas att ni får en fin dag med mycket sol, promenixer och godis.


Taxkramisar från er vän Hillman, brorsan hälsar.

 
 
Milton

Milton

14 oktober 2009 09:18

Morrn killar, hoppas ni inte fryser tassarna av er, här är det buskallt, vi ska snart gå ut en promis, tacka matte för råden, min matte har tittat i sin dagbok, jag var magsjuk förra året den här tiden åso, och då bodde min bror PimPim här, och han blev jätte sjuk och fick åka till sjukhuset och få meducin. Ha en bra dag med massor med sol/ taxgos Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

malte o snokis

14 oktober 2009 09:29

här hemma är det snoken som är en sölkorv när han äter medans jag malte andas in maten, slurp slurp...borta!
vi har nog oxå lite kattgener för vi går ofta o stryker oss kring benen på matte precis som katter...då brukar fjantmatte säga "är det inte mina små kattungar som kommer här..."
idag var det snorkallt ute så morgonpinken gick i rekordfart för snoken , ut- skall "släpp in mig"- in, malte vägra ens gå ut han håller sig tills den organiserade promenaden...
slafspussar till han med rockabillyfrisyren (hillman) o boxarn (illersson)

 
Lillen

Lillen

14 oktober 2009 10:53

Ja uch vad det är kallt om trampdynorna ,
man vet ju inte vilken tass man ska stå på *viftar på svansen*
Jag hade också en tråkdag igår ..matte hade mage att lämna mig hemma då hon gick till huset hon kallar för Gula Villan...
Men det var ganska skönt att vara själv en stund , men det säger jag inte så matte hör det...lite samvetskval ska hon allt ha ...*viftar på svansen*
Idag väsnas den där manicken som matte kallar för snabelhanen något så ofantligt...igen rast och ingen ro ,så fort jag flyttar mig , så kommer matte efter med detta vidunder...uch för snabelhanar...
Ha en bra dag med eran go´a matte *viftar på svansen*
Nospussar till er och en kram till eran go´a matte från min knasiga matte *viftar på svansen* / Lillen

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

14 oktober 2009 19:53

Nog sjutton är det kallt allt!
Jag hittade en sjö idag som onödoga isen hade invaderat!!!!!!
Äckligt för badsäsongen är absolut inte slut!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

14 oktober 2009 23:15

Jag har ju redan vinterpäls, så det känns inte så farligt ännu, men det gäller att röra på sig när man är ute så man inte stelnar till...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki

15 oktober 2009 10:55

här var frost imorse o buskallt på morgonpinket! nu gör vi taxbollar i soffan! matte har oxå gjort taxboll idag, synnerligen fräckt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards