Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Fismatte och fishusse.

Av Felix och Inga-Lill - 21 oktober 2009 16:55

Husse är en luring, han har gosat med oss hela dagen men nu är vi minst sagt förvånade, han har smitit. Böt om till gröna kläder gjorde han, var det därför han har gosat och busat med oss hela dagen, för att till kvällen smita iväg. Hmf, vi gillar inte att känna oss snuvade, visserligen måste husse få lite frihet men mattar de behöver tydligen inte det. För våran matte är hemma nästan jämt, skönt är väl det annars skulle ju vi få va själva och det gillar vi inte någe vidare.


Idag har det gått i slöhetens tecken, vi har inte gjort någonting bara softat i soffan. Det var så ruggigt ute idag känns nästan som himlen skulle ramla ned i huvet på oss. Det gråa hänger i trädtoppshöjd, vi vill inte vara ute mer än absolut nödvändigt och det betyder att vi kan hålla oss hela dan men det tillåter inte husse och matte, ni måste gå ut. Humf, det tycker inte vi är nödvändigt, stör oss inte matte vi drömmer om sommar och sol men tro inte att de begrep det, nej upp med er slöhögar. Vi slöade inte utan drömde om en sommar för längesen........ tror ni att vi fick drömma ifred, neejdå. Fismatte och fishusse, det är vad de är.


Taxkramisar till alla goa bloggare!!!

 
 
Aamor

Aamor

21 oktober 2009 18:12

Så taskigt av husse att bara sticka iväg så, även om han nu var snäll och gosade nästan hela dagen med er!

Jag älskar att vara ute vilket väder det än är så hos oss är det matte som suckar när vädret är trist.

Ha dé!

http://aamor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken slafspussar

21 oktober 2009 18:30

vilken fishusse!
vi har gått en för matte väldigt långpromenad i ett mkt blåsigt skåne. vi passade på att äta bajs av alla de slag. Sen sov vi tillsammans en stund i soffan med matte, det var mysigt. Nu steker matte raggmunk med fläsk så nu behöver hon mycket övervakning o stöd i köket!!

 
Sigge

Sigge

21 oktober 2009 19:02

Matte vet mycket väl vad sån där flygande besiktning är!
Det är när polisen bestämmer sej för att hitta fel som inte finns.
Typ att bilen saknar antenn!!!!
Det råkade matte ut för en gång för många år sen.

Hon har till och med papperet kvar bara för att det var så löjligt!
Idag har jag råkat ut för örontortyr!!!!!!!!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Milton

Milton

21 oktober 2009 21:12

Men ni fick ju gos iallafall, jag får inte heller hålla mig när jag inte vill ut för ut skall man säger matte. Synd att ni inte fick drömma klart om sommar och sol. Men vi håller tassarna att sommarn är här snart igen. snos gos Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

22 oktober 2009 15:03

Mattes tur att skratta ihjäl sej!
Typiskt att hon som har extrem fiskfobi ska fynda en fiskslåihjälare!
Fast båda grejerna ligger kvar i skogen.
Men hon har alltså petet på nåt som antagligen varit i närkontkat med en förklädd vithaj.
Konstigt att inte fingrarna trillat av!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Milton

Milton

22 oktober 2009 16:00

Matte tror att hon skall kunna hålla till på altan, men det ser inte ut så här är det sååååånt shet väder och rått fy för att vara tax. Hadet gott Milton

http://taxenmilton

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards