Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Fara å färde!

Av Felix och Inga-Lill - 23 oktober 2009 18:18

Idag så körde husse i gång på klippmaskinen och eftersom de sagt att jag har mycket päls under tassarna, så tog jag det säkra för det osäkra och gömde mig bakom köksbänken. Matte frågade vad gör du där men jag blängde på henne att hon skulle vara tyst. Idag hade jag tur, det var husse som skulle klippa sin päls, han slutade nämligen att gå till frisören för många år sen. Först var matte hans frisör men sen upptäckte han sina egna talanger, han har snagg nämligen men jag är fortfarande lite oroad att husse ska få för sig att jag oxå behöver en ny frissa. Tur att jag har matte på min sida, hon säger att här ska inte klippas här ska ryckas, mmm jag vet inte om det är någe bättre men då blir det i alla fall inte idag.


Nu till alla er som har en matte som är krasslig, ge henne en extra puss och lägg er nära för det har vi gjort idag och nu i kväll så tog matte med oss på kvällsrundan, så vi kunde göra både ettor och tvåor. I kväll så har matte gjort en amerikansk äppelpaj, den står i ugnen nu, smaskens med vaniljvisp. Jag börjar redan dregla, ha en bra fredagskväll alla goa bloggare. Matte hälsar och tackar för alla krya på dig hälsningar.


Taxkramisar.

 
 
Ingen bild

malte o snokas

24 oktober 2009 11:26

å du e som malte du o gömmer dig bakom o under möbler när det är putsningsdax!
å det lät smaskigt med den dära amrikanska äppelpajen mmm gottigotti!!
hoppas matte mår bättre idag1
slafspussr från regnigt skåne (uschan buschan!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards