Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Harslag!!

Av Felix och Inga-Lill - 26 oktober 2009 19:07

Matte misstänker att det var hare som jag spårade, att döma av söken och min viftande svans men vad det var är min lilla hemlighet. Det syntes inga spår för det var i renlaven och ljungen som jag fick upp spåret, nån älg var det definitivt inte, för den lämnar avtryck till och med i mossa.


Min mattes namn är förstås Inga-Lill och det är hon som gör det här bloggandet möljligt, för tyvärr så görs det inga tangentbord för mina breda taxtassar, inte ens Illersons smala tassar fungerar. Varför finns det inga tangentbord för tassar, för det vore kul att skriva själv men när vi var små så brukade vi kliva runt på tangentbordet. Det var inte alltid uppskattat, i alla fall inte när bokföringsprogammet var igång, ja, ja kunde väl inte vi veta heller. Vi ville ju bara hjälpa till så matte skulle bli klar någon gång, vi hjälpte till med annat inne på kontoret oxå, papperstuggningsmaskin behövde inte matte någon för hon hade fyra taxar som stod till tjänst när det behövdes och annars oxå för den delen, hihi.


Nu ska jag se till att matte sätter på kaffet, så vi kan få lite fika.


Taxkramisar.



 
 
Sigge

Sigge

26 oktober 2009 20:09

Grattis till matte!
Jag hann med ett par ynka tuggor!
Matte har ju snytit ut hjärnan och är trögare än normalt just nu så hon fattade inte först vad jag fyndat.
Funderar på att bjuda alla mina bloggpolare till den skogen.
Tänkte att vi kunde ha fest.
Kommer ni?

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

26 oktober 2009 20:09

Å, har du varit på jakt ;-) Låter spännande tycker vi. Vi förstår att det inte var på riktigt om man säger så. Men du skulle säker vara den bästa jakt-taximaxen eran husse kunde få någonsin tror vi.
Massor med cavvepussar!

 
Lillen

Lillen

27 oktober 2009 08:30

God morgon min go´a taxvänner *viftar på svansen*
Det är inte alltid att ens hjälp uppskattas ...särskilt inte då man var en lite valp *viftar på svansen*
Då jag och matte var ute före skam i morse så stötte jag upp en tjäder...gissa om jag blev snopen , jag stod där som paralyserad...jag är ju ingen jakthund *viftar på sansen*
Idag har vi mulet och vägarna är slaskiga , gräsmattorna har kommit fram igen...
Ha en bra dag tillsammans med eran go´a matte å husse *viftar på svansen* Nospussar från mig och en varm kram till eran go´a matte från min matte !!

http://maxmaxbloggplatsen.se

 
Milton

Milton

27 oktober 2009 08:43

Men man kanske skulle kunna uppfinna ett sånt, tangentbord, för ibland är matte lite svår att hjälpa till med att skriva hon säger att hon har tid alla gånger. Hmf, idag är det skit väder här regn och grått, man vänjer sig nog aldrig. Nä gå ide är bra idé. Taxizars Milton

http://taxenmilton

 
Milton

Milton

27 oktober 2009 08:58

Mycke konstigt kanske ni får jätte många kommentare ifrån mig nu, det krånglar, hoppas det funkar nu??? kramis Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

27 oktober 2009 10:52

Ja, ja. Hare eller annat smådjur - det kan väl göra detsamma. Huvudsaken är väl att man får använda hjärnan och nosen lite... Kramar till papperstuggarna!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Hillman

27 oktober 2009 12:28

Jag tror nog att alla taxar och hundar vill komma på ditt skogskalas, Sigge.


Lillen du måste skälla nästa gång du stöter upp en tjäder, din matte skulle kunna kasta ficklampan i huvudet på den. Tjäder är smaskens ska du veta.

Joodå Milton det funkar!

 
Aamor

Aamor

27 oktober 2009 17:02

Hej!
Då var det tur att min päls var lite fuktig!

Bra att du inte avslöjar din hemlighet.

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Viggo

Viggo

27 oktober 2009 19:42

Grattis till eran matte från mig också.

http://bloggofadog.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snokas

28 oktober 2009 15:06

slafspussar på matte o fram för stort tassvänligt tangentbord! våran matte skriver så mkt skit annars!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards