Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Blötsnö, usch!!

Av Felix och Inga-Lill - 2 november 2009 10:21

Idag snöar det och vi blev väldigt blöta när vi var ute på morgonrundan, det är blötsnö och då vet ju alla hur man blir att se ut i pälsen. Jag blir lockig när jag torkar så matte säger att det är nog pudel i dig, humf det var det dummaste jag hört. Frullen smakade bra men det tyckte inte Illerson, trots att matte försökte mata honom med en kula i taget. Vi fick i alla fall Frolicar efter maten, som inte brorsan åt, det är inte rättvist om inte jag äter upp så får jag inga Frolic men om brorsan inte äter upp så får han i alla fall smask. Jag måste få matte att förstå det orättvisa i hennes sätt att bete sig.


Idag blir det nog inga långpromenixar för mattes rygg har börjat krångla igen, men om jag kan lura med henne ut, utan brorsan så brukar vi gå lite längre och om jag lovar att inte göra såna där tjurrusningar, så går det nog bra. När man nu tittar ut så är det ett väldigt tätt snöfall men inte mycket tycks hamna på backen.


Taxkramisar från er vän Hillman

 
 
Lillen

Lillen

2 november 2009 13:49

Jag har varit lite orolig idag , matte skulle ut med ilen för att skjutsa sin svärmor till lasarettet , jag vankade av och ann mellan fönstren , så det smittade av sig på husse...jag lurade i alla fall upp honom ur soffan där han har legat i feber de senaste dagarn , lite motion mellan fönstret dör han nog inte av*viftar på svansen*
Nu har matte kommit hem igen och jag kan slappna av , jag tycker inte riktigt om då hon åker iväg så där i detta väder , det kan ju slå om och bli blixthalka...här regnar det , jag hade föredragit snö , vatten som kommer från ovan..det gillar jag inte *viftar på svansen*
Hmmm....det där lät inte rättvist , du får nog ta dig ett snack med din matte *viftar på svansen*
Hoppas din mattes rygg blir bättre och inte krånglar allt för länge , jag vet hur det är då mattars ryggar krånglar , det är inte roligt alls då och inga långpromenader blir det heller....
Jag skickar krya på blötpussar till eran matte , nospussar till er och matte skickar varma krya på kramar till eran matte *viftar på svansen*
Ha det så gott !!

http://maxmaxbloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

2 november 2009 15:21

Syrengelén är enligt Sigges mattes recept. Vi gjorde gelén den 24 maj i år.
http://hundenluddesblogg.blogspot.com/2009/05/syrener.html
Ska se om vi hittar rätt på receptet innan syrenerna blommar...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Milton

Milton

2 november 2009 16:43

Blöt snö är det värsta som finns näst efter att bli tvättad, hoppas ni kom ut på en promenad fast mattes rygg krånglar. hoppas Illerson får tillbaks sin matlust, ha det gott uppe i snöriket, Kramisar Milton

http://taxenmilton

 
Sigge

Sigge

2 november 2009 19:10

Såg hos Ludde att ni funderade på syrengelen.
Det är mattes uppfinning och recpetet spreds som en löpeld i våras.
Men säj åt eran matte att hon mailar till min så får hon det.
vargkramare@hotmail.com
Jättegott är det,

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Aamor

Aamor

2 november 2009 21:00

Hej Taxarna!
Så taskigt att kalla dig lite pudel, kan aldrig stämma.
Trist med er matte som har ryggklödd. Min matte har haft det jättemycket men nu bara lite ibland.

Håller med om att det är trist med blött väder, det har vi också haft hela dan.

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards