Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Slömat!

Av Felix och Inga-Lill - 4 november 2009 22:33

Ingen älgstek och ingen brasa, ska inte sjutton vara hund här. Matte gjorde slömat idag, grillad korv och potatismos, visserligen hemgjort mos för matte äter inte pulvermos, sen hon läste vad det innehöll. Matte gillar egentligen inte korv men man kan inte äta kött varje  dag, säger hon. Det skulle jag kunna utan problem men det klart jag gillar korv oxå, det bästa med det är att brorsan inte äter korv och då får jag allt, hihi.


Glömde att tala om att husse var och skar ner ett par älgar i går kväll, ja de skulle delas så de kunde hängas på ett annat ställe. Onödigt arbete tycker jag, om brorsan och jag hade fått komma med så hade de inte behövt åbäka sig så, det hade vi fixat. Kanske lite mycket en stor och en liten men vi kunde ställt till kalas, för alla älgsugna bloggare. Naturligtvis så fick vi inte hänga på, nej, husse den snålgrisen tyckte inte det var någon bra idé.


Taxkramisar.



 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 november 2009 08:23

Oj så skoj att ni tittade in hos oss. Ja vi skall flytta från vårat hus, det som är på våran sida är vårat sommarhus. Dit skall vi flytta så fort vi fått vatten och avlopp installerat. Under tiden skall vi bo i lägenhet. Det skall nog gå bra, för vi har nära till vatten och grön områden även där. Givetvis får ni länka till oss, vi har lagt upp er på våran sida. Ha det så bra så länge

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillen

Lillen

5 november 2009 08:57

Nu är matte tillbaka igen , hon hälsar och tackar för omtanken *Viftar på svansen* Här är allt som det ska , husse är på benen igen och har börjat om att jobba , så nu har jag bara matte att hålla koll på under dagarna , ett mycket tungt och ansvarsfull uppgift som jag tar på största allvar *viftar på svansen*
Ja kött och korv skulle jag kunna glufsa i mig varje dag om jag fick .
Igår hade jag tur, en god vän till matte och husse kom förbi med en stor påse med älgköttben åt MIG ..Gissa om jag blev lycklig *viftar på svansen*

Ha en bra dag tillsammans med eran go´a matte och husse nospussar till er och en varm kram till eran matte från min matte *viftar på svansen *

http://maxmaxbloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

5 november 2009 23:35

Korv och mos är väl riktigt god slömat... Näe, matte och husse äter inte heller "E-mat" sedan de varit på en föreläsning av Mats-Eric Nilsson, han som skrivit "Den hemlige kocken". Det är nog därför jag inte får så mycket torrfoder. Dom vill veta vad dom ger mig... (tack och lov) På tal om korv - korvgranar är små granar där det växer korvbitar på de nedersta grenarna. De är mycket sällsynta, men finns oftast i anslutning till förständiga hussar och mattar. Ofta leder ett spår till sådana... Hoppas ni hittar några uppe hos er!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards