Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Tänk att matte är så hård!

Av Felix och Inga-Lill - 5 november 2009 21:19

Ni skulle ha sett oss ikväll, vi blev riktiga bulldoggar för mattes bullar är det bästa vi vet. Illerson la in stora tiggstöten, han hoppade upp på bordet med framtassarna och upplyste husse om att han minsann ville ha mera bulle. Den här gången la han till tiggskall, ni vet såna där jiff, jaff i falsett, som skär genom öronen. Mattes valp sa, usch på dig Illerson, tiggnälla får du men inte skälla det låter så illa. Illerson han tog inte åt sig det minsta utan fortsatt med att nafsa husse i örat och sen studsade han över husses ben mot matte, men den gubben gick inte alls, för matte ansåg att han hade fått nog, det blir inge mera sa matte. Jag tog det lite lugnare med hakgnugg stilen och tassklämmning, men när matte sa att det inte blir någe mera, ja då är det lika bra att ge upp för hon är benhård den där tanten. Husse tänkte ge oss en kaka men matte sa bestämt ifrån, nej såna där får de inte det är för sött, fismatte som baske mig har ögon i nacken.


Ja, ja vi fick i alla fall kvällskoramell av matte i form av frolicar, så hon är nog inte så illla ändå, men hon hade väl kunnat gå ut i köket en sväng, så hade husse bjutt oss på något gottigare.


Nu blir det natti, natti go vänner och så sänder jag en speciell hälsning till Edith som bor i Paris, får se om matte lägger upp en länk till denna ursnygga collie.


Nattistaxkramisar.

 
 
Wikki

Wikki

5 november 2009 22:19

Jag måste erkänna att vi katter tigger en hel del också.... *fniss bakom tassen*
NosPuss WIkki

http://www.metrobloggen.se/wikipedia

 
Ludde

Ludde

5 november 2009 23:41

Hmf Jag får inte heller kakor om inte dom är hembakta till mig. Då är dom både goda och nyttiga. Socker är nog inte så bra för oss hundar. Sist husse bakade kanelbullar bytte han ut allt socker mot honung, och då fick jag smaka en bulle. Den var mumsig den... Nattkram

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

6 november 2009 11:20

hej söta söta ni!! tack för alla trogna kommentarer trots att skitmatte varit så upptagen me annat än att kolla in hos er!
å va vi fnissa åt era bulldoggs historier! vikan se er framför er hur ni tiggskäller o tasskramar o allt va ni tog till! sötpåsar!!
slafsar!!!

 
Edith

Edith

6 november 2009 11:53

Tack för er hälsning. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Berith

Berith

6 november 2009 12:18

Ja visst är det underlig att mattar ser och hör allt *viftar på svansen* min matte är också så där stenhård , husse är lättare att charma med tiggar blicken...men har matte sagt nej så är det nej *viftar på svansen*
Här snöar det lite lätt idag *viftar på svansen*

Ha en bra dag och en trevlig helg tillsammans med eran husse och matte , nospussar till er och kramar till eran matte från min matte *viftar på svansen*

http://maxmaxbloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards