Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Pesin!

Av Felix och Inga-Lill - 6 november 2009 14:48

Idag har jag delat pesin med matte och husse, (för den som inte vet vad pesin är, så är det små apelsiner typ mandarin och liknande) men jag tror att de är hyggliga för att de ska bort i morgon och vi får vara hemma med mattes valp. De ska på övning i lövhögen, humf jag vill oxå följa med för de har en fantastisk kock, som brukar ge oss hundar smakbitar. Jag gillar inte alls det här men å andra sidan så skulle de få regn eller snöglöp, rätt åt dem och då är jag lika gärna hemma med mattes valp. Han är så hygglig och bjussar på massor av smakbitar och så får vi alltid extra frolicar.


Jag försökte sova för en stund sen, men husse den bråkstaken kunde inte låta bli att killa mig under tassarna. Ja, jag hör till dem som är vansinnigt killig under baktassarna och det är dem som husse inte kan låta bli men han får skylla sig själv, för killar han mig då sparks jag.


Väderläget är idag inget att tala om, snöglöp och mildväder, snön kommer säkert att försvinna igen, lika bra det så blir inte vintern så lång.


Se nu till att ni får lite med av det lördasgsgodis som människorna sätter i sig, ja en del börjar redan ikväll. Hoppas att ni bloggare runt om i Sverige och utomlands har det bra.


Taxkramisar från er vän Hillman.



 
 
Milton

Milton

6 november 2009 17:56

Men killar passa på och var hemma och ät gott och gosa med mattes valp, och följ med när det är bättre väder. Ja matte håller med att taxar är väldigt egna och speciella. Och helt underbara Fredags gos Milton

http://taxenmilton

 
Aamor

Aamor

6 november 2009 18:15

Muta säger du, jaha tror de att du ska gå på den lätta. Vi hundar är minsann klokare än så, även om mutan tas emot så vet vi....
Jag är också killig under fötterna och matte gillar att killa mig där men jag sparkas inte jag flyttar mig så når hon inte mig haha.
Ha en underbar helg!

http://aamor.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

7 november 2009 00:19

Jag tror att ni får det bäst hemma. Ska nog bli sk-tväder imorgon. Mattes bror Nisse kommer hit i morgon, men han vet inte att han ska få laga Tinas cookalong-mat här. Vi har handlat allt och lägger upp det i små skålar. Ska bli spännande och vi blir ju fyra med mig, så jag hoppas få smaka... Puss!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

7 november 2009 08:51

Jasså , det blir till att vara hemma idag för er ...ni får passa på och tigga lite extra mycket av männisovalpen , man måste ju ta tillfället i akt och få lite extra gott *viftar på svansen*
Här har det snöat hela natten och det snöar än , matte blev så glad så och det knarar så lustigt under mattes skor då vi var ute och gick *viftar på svansen*
Ha en mysig dag med människovalpen , nospussar till er och krmar til eran go´a matte =)

http://maxmaxbloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snokas

7 november 2009 12:29

jasså ni gillar pesiner!!
vi är oxå lite killiga under bakfotarna o då fotar vi till, tjong, poff så åker pedalen iväg!
slafspussar
ps! passa o tigg riktigt mkt nu när ni är ensamma me valpen!

 
Edith

Edith

7 november 2009 12:53

Pesin har jag aldrig smakat, men däremot clementin. Det är gott och saftigt. Äpple tycker jag också om. Men mest av allt - ost. Det är mums. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 november 2009 15:12

Passa på att utnyttja Mattes valp allt ni kan. Hoppas eran Matte och Husse får det riktigt tråkigt utan er. Här har det snöat hela natten och snöar fortfarande. Nu är det vinter. Ha en bra helg

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

7 november 2009 19:17

Mycket taskigt att ni inte fick följa med!
Men förhoppningsvis så ser lillhusse till att ni får en massa smarrigt godis istället

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Tuffa

Tuffa

8 november 2009 21:21

Jag gillar inte pesiner och andra päckliga siner. Jag har kräkts en gång när jag åt en sådan för att den var så äcklig. Jag gillar mer vattenmelon och sånt!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards