Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Helgens eskapader!

Av Felix och Inga-Lill - 9 november 2009 11:35

När matte och husse var på övning så träffade de minsann andra hundar, trodde de att vi inte kände det. Doften av andra jyckar spred sig i hela huset när det kom hem, jag och brorsan kunde med stor säkerhet nosa oss till två hundar som matte och husse pratat med. Jag kände att matte haft en hund i knäet oxå, det tycker jag är fräckt, vi fick minsann inte följa med men matte hon hade en annan hund i knäet hon, usch vad jag blev gramse på henne.

  

Här har ni en bild på den som matte hade i knä, en bajersk viltspårhund tror jag att det är och det är en jättesöt tik som vi har hälsat på förut. Vi hade väl kunnat få följa med. Jana som hunden heter är inte hemvärnshund men hon har i alla fall lärt sig hur hon ska bete sig. Den andra hunden var naturligtvis Kalle men han flög runt och var överallt på en gång, så han fastnaden inte på någon bild.


Vi blev lite sura men det gick över när matte bjöd på tårta, för hon hade köpt med sig tårta hem och det säger vi ju  inte nej till. Så den här helgen åt vi tårta både på lördag och på söndag, för då var det ju fars dag. Nu kommer husse hem med massor av älgkött, som han har varti iväg och grovstyckat, så nu har matte massor av jobb framför sig. Nu har vi inte tid att gå in och se vad ni haft för er under helgen men det får bli till kvällen.


Taxkramisar.

 
 
Ludde

Ludde

9 november 2009 15:18

Jag tycker nog att matte kunde ha tagit med Jana hem till er. Hon hade säkert uppskattat att få träffa er och äta tårta också. Speciellt som hon är så söt...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

9 november 2009 17:31

å en sån söt skrutt matte haft i knät! fisigt att ni inte fick följa med! men tårta kan ju få vem som helst på bra humör!
slafspussar

 
Aamor

Aamor

9 november 2009 18:35

Hallå!
De kunde väl ha bytt kläder innan de kom hem så ni hade sluppit märka deras svek, men sådana är våra människor. Matte bytar inte heller kläder utan uppmanar mig till att lukta och bli avis. Snällt, va?

Har ni nu passat matte när hon fixat älgköttet? Hon kanske till och med tappade något så ni kunde smaka.
Ni verkar ha haft fullt upp i helgen precis som jag.

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Figo

Figo

9 november 2009 21:35

Vilken snygging! Det bästa med den rasen är att de har taxöron! Väldigt ta(x)skigt att inte ni fick följa med!
Taxkramar!

http://millismirakel.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 november 2009 22:58

Ja vi bor i Boden som ligger i Norrbotten. En bra bit från er. Fast vi har inga isbjörnar som går på gatorna, som en del från södra sverige tror. Husse är rätt ofta i stockholm, och dom undrade redan i Augusti om vi hade fått snö. Det var dom som inte varit norr om Dalarna tror vi. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 november 2009 22:59

Fast vart i Dalarna bor ni? Husse brukar vara i Borlänge, han kör dit från oss det är endast 86 mil. Hur orkar han?

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards