Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Slöhetens dag!

Av Felix och Inga-Lill - 11 november 2009 19:36

Idag har vi inte gjort en skapandes grann, ingenting av värde har inträffat heller. Det enda bra med den här dagen är att matte har stekt kycklingfilé och att vi fick flera bitar stekta till oss, sånt som inte saltas eller kryddas det är till oss. Mums filibabba, det är smaskens och sen som grädde på moset fick vi hundkulor och frolic som efterrätt, jag fick ett par bullbitar oxå men brorsan blev sur på matte så han skulle inte ha något. Matte var tvungen att flytta lite på honom och det gör man inte ostraffat, Illerson fnös ljudligt och gick för att lägga sig bredvid husse i stället, sen skulle han jädrar i mig inte ha någon bullbit, surt blängde han på matte och sen tittade han bort från bullbiten. Sen att matte började skratta gjorde ju inte saken bättre, tyvärr så kommer det nog att hålla i sig ett tag, får se om matte kan blidka surkarten när det är dags för våran kvällskoramell, kanske men man ska inte vara för säker.


Vädret har varit grått och gråkallt, i morse var det bara fyra grader sen hamnade det på ca tre grader och det är i skrivande stund något liknande. Det utlovas växlande molnighet till i morgon men då får vi säkert många flera minusgrader, men vi får kanske se solen.


Hoppas ni har haft en roligare mera aktiv dag än jag och brorsan har haft.


Taxkramisar till alla goa bloggare.

 
 
Sigge

Sigge

11 november 2009 20:20

Nu har jag läst ifatt.
Tycker det var synnerligen taskigt att ni inte fick hjälpa till med köttet!
Vilda grisar har vi alldeles för många kan skicka upp några till er.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Aamor

Aamor

11 november 2009 21:11

Mmmmm, kycklingfilé är super gott.
Hur kan man bli så sur att man inte tar godsaker. Sur kan man visst bli men man får sluta precis när godsaken serveras och sen när man svalt kan surheten komma tillbaka!

Ibland är det skönt att bara lata sig och umgås. Mer behövs inte.

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

11 november 2009 22:36

Ursäkta att min husse och matte skrattar högt! Dom är så glada att jag bara är hederstax, och att jag bara är en. Speciellt när dom hör hur Illerson gör... Skönt att du får god mat i alla fall. Det behövs i kylan! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

12 november 2009 13:28

Ni förstår i jämnförelse med att få ligga kvar i Mattes varma säng, så är -8 grader kallt. Annars gillar vi väldigt mycket att få ligga ute i den kalla snön. Ha det

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

12 november 2009 13:57

Ja flytta på en är ju bara för fräckt liksom!! Förstår att du blir sur! Mig, snoken däremot får man gärna flytta på om det vankas bulle sen!
Mutterpussar

 
Lillen

Lillen

12 november 2009 15:25

Det är skönt med sådana dagar också *viftar på svansen*
Kyckling filé...mums filibabba........
Din broder påminner om gamle Svarten som bodde här med husse och matte då jag flyttade in , han hade också ett sådant där lynne *viftar på svansen*

Ha en mysig kväll med din familj , kramar och nospussar i mängder =))

http://maxmaxbloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards