Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Förträngt!

Av Felix och Inga-Lill - 15 november 2009 09:44

Matte har glömt eller förträngt skulle jag vilja säga, det hela handlar om när vi var valpar. Hon skrev ju förut att vi bara ätit upp pengar som låg i ett kuvert och ett par skor samt några filtar. Nu är inte det riktigt sant, jag misstänker att hon förträngt resten. Husse började prata om det igår kväll och då måste ju oxå ni få veta. Då när vi åt upp pengarna så klippte vi hål i en snusdosa oxå, en av mattes anställda hade en snusdosa på bordet, den fick vi tag på och klippte små, små hål i den så matte sa att det såg ut som en tesil. Snuset åt vi inte upp, utan det låg utspritt över hela golvet, på våra tassar och lite här och där i pälsen.


Nu kommer vi till det stora, jag lärde mig väldigt fort vad man fick och inte fick men brorsan den luringen, han fortsatt flera år med sina tilltag. Det första dyra han fimpade, var när mattes stora valp var hemma på besök. Då bet han av en kabel på adaptern till strömuttaget på hans lap-top, det värsta var att det var företaget som han jobbade åt som ägde datorn, sen att det inte fanns såna att få tag på, var bara ett par ställen i hela Svergie som sålde dessa datorer. Husse hittade i alla fall en adapter inne på lagret, så matte fick vackert köpa den av sig själv och ge till människovalpen. Då hade herr Illerson fått smak på det här med tunna fina kablar, det blev väldigt många mobilkablar, såna som man hade för strömförsörjning och det fortsatte i flera år efter sen vi borde vara vuxna.


Det dyraste han har käkat upp, var strömförsörjningskabeln till husses slutsteg i bilen, det blev kortis och slutsteget brann upp. Nu var det inte bara ett slutsteg utan det nya som husse köpte gjorde han likadant med, fast husse gömt kabeln så han inte skulle hitta den. Det var nummer två av något som kostade flera tusen kronor, sen sa husse efter inköpet av det tredje, den här gången går du bet för nu var kabeln inlagd i ett grovt plaströr. Glöm slutsteget, då hittade Illerson en lucka längst bak i bilen som han lyckades krafsa upp och där fanns massor av mjuka gosiga kablar att bita i, då gick slutsteg nummer tre sönder. Till slut så gav husse upp för det blev helt enkelt för dyrt, för när andra slutsteget brann upp så var cd-växlaren igång och det betydde bara att den oxå brann upp.


Så det där om att vi bara käkat upp pengar, skor och filtar, det gäller bara mig, för Illerson han har lyckats med mycket mer än vad matte vill tänka på. Vi kan väl säga så här husse var inte glad men jag är tacksam att det inte var jag som gjorde det för då hade nog husse blivit än argare. Inte så att han gillar mig mindre, nej då det är bara det att vem kan motstå en liten hund som sitter fint, vevar med tassarna samtidigt lägger huvudet på sned och ser jätteglad ut. Det kunde naturligtvis inte husse heller, när jag gjorde något jag inte fick så stod jag alltid med nosen i golvet och såg bara embarmeligt olycklig ut, för innerst inne visste jag att det var fel. Jag tror aldrig att Illerson förstod vad han gjort eller så struntade han helt enkelt i det, för han har aldrig brytt sig om att skämmas för sånt man inte får göra, han bara gör det och sen ser han bara pillimarig ut. Tur som attan så har jag aldrig fått ut för något som brorsan gjort, för han avslöjade sig själv när han satt fint, för det gjorde han efter varje grej han bitit sönder.


Nu till dagens väder, inget att skryta om. Blött som attan, nästan 5 plusgrader och spolad hockeyplan. I alla fall där husse har kört med bilen, så vi gick på sidan, jag halkade till ett par gånger men det gick bra. Matte sa åt mig att inte gå i hjulspåret för där är det grishalt. 


Taxkramisar från er vän Hillman

 
 
Ingen bild

malte o snoken

15 november 2009 10:44

jaha, det är till o vara finsmakare när det kommer till att käka upp grejer, dyra grejer ska det va oxå! fina, svårköpta saker! klart ska man gnaga så ska man liksom...
ja gå försiktigt i halkan, usch is är inge kuligt alls!
slafsingar

 
Milton

Milton

15 november 2009 10:48

Tyvärr kan jag inte säga att jag har slutat med att bita sönder saker, här går det påslakan, överkast, filtar och lite annat smått o gott, och det händer alltid på nätter när inte husse eller matte ser. Å då kan dom inte skälla på mig heller. Här är det åsso skitväder blir att ligga inne idag och bara mysa och hitta på bus. Kramisar Milton

http://taxenmilton

 
Wikki

Wikki

15 november 2009 12:15

Ah jag är inte ensam om att vara hushållets avbitartång med andra ord??!? Jag trodde jag var en ovanlig kabelknipsare - men det finns alltså fler som njuter av det ljuva krasandet av av sladdhöljen och koppartråd. Matte och husse säger att dt är ett under att jag inte blivit electricuted dvs avrättat mej själv med starkström. Här i hemmet handlar det om att gömma sånt som mobilladdaresladdar och datorkablar väl! Så jag anar hur ni har det. Jag får inte ensnågra avklippta sladdstumpar som lördagsgodis??! ^^
TassKram Wikki

http://www.metrobloggen.se/wikipedia

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 november 2009 17:34

Ja det var inte måttligt han hade sönder. Vi har varit väldigt bra både jag och Valle med att inte ha sönder saker. Det kan vara något av Lill Husses eller Lill Mattes gossedjur. Men inte sådär dyra saker. Hunden som bodde här före oss, han däremot hade sönder saker. Matte och Husses Ecco skor, Mattes säng slet han bort stoppningen på och så försökte han graga sig igenom balkongdörren. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

15 november 2009 18:11

Oj oj oj, det var inte lite som Illerson pajar. Tua att ni har snälla husse & matte.
Tur att han inte fick stöm i sig. Matte får rysningar i hela kroppen. Hon sa även att då var inte min solstol så farligt!

Det där med att skämmas kan jag också och jag tror att det är bra att veta vad man får och inte får!

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

15 november 2009 19:09

Hoppsan vilka guldklimpar ni är då!!!!
Ja alltså om man tänker på vad ni kostat husse o matte.
Men nu är ni väl så vuxna att ni inte tuggar eller?

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

16 november 2009 22:29

Jojo, vissa taxar kan vara lite bitska av sig...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards