Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Usch sicket väder!!!

Av Felix och Inga-Lill - 17 november 2009 11:55

Här är det ösregn så vi stannar nog inne i dag, hann med morgonrundan utan att det regnade. När jag nu tittar ut så ösregnar det, usch tvi matte får gå middagsrundan själv, vi vill absolut inte ut i detta jisch väder. Hoppas att ni har ett bättre väder och får se solen lite grann.


Igår hade brorsan en sån där dag igen, han var görtråkig och sov hela dagen, mat var inte att tänka på fast matte gjorde sitt bästa för att få honom att äta. Sen sent igår kväll då skulle han ha mat, så han åt upp sin mat och massor av frolic. Han ville ha mera men matte sa att nej, du den gubben går inte du får allt vara sugen till i morgon bitti, annars äter du inget då. Matte fick en ljudlig fnysning till svar och herr Illerson hoppade upp på sin filt, bäddade ner sig och somnade igen. Hur den killen kan sova hela dagen och ändå lägga sig och somna igen, förstår jag inte. Jag sover väldigt lite på dagarna, så när kvällen kommer är jag rätt sliten.


Nu har jag en fundering, hur kan det komma sig att människorna vill bo kvar i ett land som knappt har någon sommar, vintern har blivit ett enda stort regnhav och det är kallt nästan jämt. Varför flyttar de inte till varmare länder? Ni bloggare runt om i landet kanske har något svar på det, i så fall svara då så jag får veta vad det beror på.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Ingen bild

malte o snoki me matte

17 november 2009 14:04

å har du oxå en sån där tråkbrorsa idag, min är tom till salu!!
malte kan sova hela dan om inte matte knuffar igång honom.
matte steker strömming nu när husse är borta, hon passar på för det är det värsta han vet! slafspussar

 
Milton

Milton

17 november 2009 14:58

Ja håller med Herr Illerson, äta och sova är det enda man kan göra nu, man får spara krafterna till sommaren, min husse skulle gärna packa ihop och dra, till ett varmare land. men där sätter Matte ner foten och säger nej, jag skulle nog kunna tänka mig där det är sssssooooooooollllllllll och varmt året om. Håll ut kommer bättre väder (kanske). Kram Milton

http://taxenmilton

 
Aamor

Aamor

17 november 2009 18:29

Så tråkig han är som bara sover, men han är rätt gammal eller? Kanske därför.
Jag sover själv bara lite då och då på dagen men på kvällen då kan jag sova.
Hur skulle det sett ut om er matte skulle ut och lyfta på benen istället för er, hihi! Fast jag håller men, reng är inte kul!

Det där med att bo kvar, ja man kan undra matte säger att årstiderna var tydligare när hon var liten och det var mysigt, och kanske det är trist om det alltid är lika varmt. Matte älskar värmen men helst ska hon då vara ledig och det är svårt att vara ledigt jämnt om man bor i ett "värmeland".

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

17 november 2009 19:14

Ja det finns ett slakteri också. Och en frukt- och grönsaksaffär, en fiskaffär, en ostaffär och en affär som säljer charkuterier. När man ska handla är det ett otroligt rännande från affär till affär. Men ganska mysigt också. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

17 november 2009 20:16

Våran Matte säger att det är för den fina våren, sommaren och hösten. Vintern går snabbt över, och sen för oss i Norr då lyser solen hela dygnet. Fast vi som vill ha mörkt gillar det inte. Vi är väl som Lill Husse då han var liten, när dom sa att han skulle gå och lägga sig. Fick dom till svar "det är inte mörkt än". Ja konstigt är det. Vi har också haft sånt där skit väder regn och + 6 grader. Nu har vi bara sandmodd och ingen snö. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

17 november 2009 21:19

Jomenvisst är det mysigt att kuta omkring i en fuktdrypande skog när allting doftar kåda och mylla. Mjuk mossa under tassarna och gott om törstsläckande pölar. Lite frisk snö som yr när man springer som en tokig... Näe, usch! Jag bara skojade. Jag vill ha gröna gräsmattor, Torr sand och skön värmande sol. Kanske sitta i fören på båten och kluckande glida fram till en egen badplats. Åh måtte det bli sommar snart!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Figo

Figo

17 november 2009 22:33

Håller med! Vi tar och emigrerar till Edith i Frankrike!? Matte har nog inget emot det om hon får följa med!
Pussar

http://millismirakel.blogspot.com

 
Giah

Giah

17 november 2009 22:59

Tack för omtanken!!!
Tufft att förlora en så liten kotte!!! Trodde jag skulle få se honom växa om mig ju!!!

Pussar Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

18 november 2009 09:36

sicket morgonväder! halvstorm o regn! vi har krupit tillbaka i biabädden o spjärnar me hela kroppen, vi tänker inte följa med ut matte det kan du fetglömma!! ja vi håller med eran matte varför bor man någonstans där det är skitväder mer än halva året. matte är dessutom öronbarn o bosätter sig där det blåser halvstorm o hon får lunka runt med öronlappar jämt...ska vi flytta till frankrike i hop? voffsi voffsi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards